Макс Ферстапен је у недељу крунисан као нови-стари шампион Формуле 1, али нигде нећете видети како слави са пехаром који је освојио.
Једна је од архаичних мана Формуле 1 је да светски шампион не добија свој трофеј до краја сезоне.
Ферстапен га неће подићи до гала доделе награда ФИА у децембру, пише ЕСПН.
Трофеј за шампиона спорадично се појављује на догађајима Формуле 1. На Великој награди Јапана био је на стази током формалности пре утрке, али није га било нигде када је Ферстапен славио победу неколико сати касније.
Многи фанови Формуле 1 вероватно би имали проблема да се сете како уопште изгледа шампионски трофеј, што је бизарно у поређењу с другим спортовима.
Трофеје с великих спортских догађаја углавном је лако препознати – „ушати“ УЕФА Лиге шампиона, масивни НХЛ Стенли куп, златни глобус ФИФА Светског првенства, сребрна лопта америчког фудбала односно трофеј Винсент Ломбарди за НФЛ шампиона…
Чак је и призор победника Мастерса у голфу који облачи зелени сако легендаран – то је синоним за голф као и Тајгер Вудс који хода низ травњак у црвеној мајици последњег дана великог такмичења, подсећа Индеx.
Ови трофеји су посебни јер су повезани са сировом емоцијом победе. Али ако потражите слику трофеја Формуле 1, обично ћете их пронаћи у стерилном окружењу, како их држе возачи у елегантним оделима неколико недеља или месеци касније, када је тај тренутак пун адреналина одавно прошао.
Након победе на Сузуки, Ферстапен је накратко држао трофеј ВН Јапана док је био на постољу (што је само по себи било врло импресивно) и то је било то. Није било церемоније доделе трофеја новом светском шампиону.
Могло би се рећи да ФИА и Формула 1 праве себи медвеђу услугу, јер је трофеј шампиона Ф1 импресивна награда.
У питању је високи сребрни пехар са златном подставом, с именом сваког шампиона од инаугуралног шампионата 1950.
А колико је непознат најбоље говори чињеница да не постоји страница на Wикипедији за овај трофеј, који се службено зове ФИА трофеј Светског првенства возача у Формули 1.
Формула 1 је последњих година преиспитивала начин на који се додељује трофеј, али ФИА је остала при својој тренутној „формули“.
Разлог који ФИА наводи је да би жалба супарничке екипе након завршетка сезоне могла да промени исход првенства ако се возачу одузму бодови.
Иако та логика има смисла, директно је у супротности с оним што се дешава на крају сваке Велике награде.
Као што смо видели на прошлондељној Великој награди Сингапура, Серхио Перес је славио победу на постољу упркос чињеници да је добио казну која је могла да промнити резултат.
Након што је обавио формалности на подијуму и извршио своје медијске дужности, отишао је да посети челнике трке – том је приликом задржао победу, али то показује како садашња процедура награђује победника тренутно, а не накнадно.
Иронично, најбољи пример жалбе након шампионата која је претила коначном исходу догодила се прошле године, када је Ферстапен победио Луиса Хамилтона у борби за титулу на контроверзној Великој награди Абу Дабија.
Мерцедес је на крају одустао од жалбе неколико сати пре него што је Ферстапену формално уручен трофеј на гала догађају.
Али, морали бисмо ићи даље у прошлост како бисмо пронашли друге примере.
Године 1999. Ферари је накратко дисквалификован – предавши Мики Хакинену и Мекларену титулу шампиона – из претпоследње трке сезоне Велике награде Малезије, само да би касније исте вечери титула враћена италијанском тиму.
Године 2007. Мекларен је пријавио Заубер и Вилијамс због нерегуларности у гориву недељу дана након што је Кими Раиконен из Ферарија освојио титулу – што је могло да промени резултат ВН Бразила и Хамилтона учинити шампионом – али није се догодило ништа.
Преузмите андроид апликацију.