Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Зашто је „online“ куповина све популарнија и дража међу потрошачима?

Са технолошким галопом и појавом првих рачунара човеку је знатно олакшано функционисање у свакодневном животу.
Фото: Pexels/Anna Shvets
Са могућношћу умрежавања рачунарских мрежа унутар исте мреже, односно са појавом интернета, поготово неограниченог и брзог, људима је омогућен још бољи приступ информацијама, као и лакша међусобна коминикација.

„Оnline“ је након свих технолошких бумова, постао незамењив термин у свакој сфери људског постојања. Постала је свакодневница чути: дописивали смо се „online“, причали смо „online“, „online“ сам слушала предавање, „online“ се одржао састанак, „online“ сам погледао представу, изложбу или послушао концерт. „Оnline“ сам платио рачуне, „online“ сам се пријавио, итд.

 „Оnline“ је данас инстант начин да се заврше све наше обавезе.

Углавном је „online“ скратило досаду, али и уштедело време приликом заказивања састанака, прегледа, обављања административних послова, чекања у шалтерским редовима, итд.

Међутим шта је са активностима попут куповине?

За куповину се може рећи да постоји одређени број људи који и даље воли традиционалан начин куповине који обухвата одлазак у продавницу, ћаскање са трговцем, уживо разгледање производа, итд.
Фото: Pexels/Mart Production
Како је могућ све већи број „online“ потрошача и зашто већини одговара такав начин куповине?
Када се догодио нагли развој рачунарског света, истовремено се развијала и сфера програмирања. Данас је програмирање једно од најпрофитабилнијих и најтраженијих занимања.

Зато нас не треба зачудити велики број апликација и рачунарских система које делују у различитим областима људског живота.

Различите апликације прошириле су домен са макро пословања на микро ниво. Скоро свака компанија повезала се на трговинску „online“ платформу па ћете на Google Play продавници или App Store-u пронаћи, не само апликације које вам приказују све продавнице које производе одређену врсту производа, већ и директне апликације од одређеног произвођача чији се производи већ налазе у продавницама.

Довољно вам је минимално знање, финансијски ресурси и свој производ можете добити у року од неколико дана на кућну адресу.
Фото: Pexels/cottonbro
Веб сајтови за куповину

Пораст куповине и отварање што већег броја тржних центара, нагнуо је појединце на покретање „online“ платформи које су временом постале највеће „online“ аукцијске платформе на интернету.

Тако данас сви знају за платформе „Amazon“, „eBay“, „Ali Express“  које су веома популарне у Европи, када је реч о куповини.
Фото: Freepik/benzoix
Шта је привлачно у „online“ куповини?

У Србији је све већи број потрошача који се одлучују на „online“ куповину. Најчешће се наручује са сајта „Ali Express“, међутим у питању су и многи други.

У периодима пандемије, људи који и нису били присталице „online“ куповине, били су принуђени да пређу на њу.

Управо након пандемије забележен је раст „online“ потрошача, скоро за дупло више него пре пандемије.

Данас се максимално користи сваки ресурс како би се „online“ трговина покренула.

Друштвени профили на друштвеним мрежама преузимају имена бутика, златара, продавница намештаја и све у циљу како би промовисали свој бизнис.

Наизглед, друштвене мреже постају идеално место за привлачење будућих купаца.

Уштеда времена и енергије, могућност да се поручи из фотеље – нова фотеља, мајица, патике, постаје све више примамљиво.

У фотељи постајете оперативни, можете да прегледате што већи број производа.

Међутим колико је то добро? То је питање.

„Online“ потрошач размишља како је у овом случају лишен мучења, седи у свом стану, не чека ред на каси. Довољни су му само валидна банковна картица и сума новца на њој.

Опет, с друге стране, немогуће је одолети великом броју реклама, предложених објава и сајтова које нам се нуде на интернету.

Чак и да сте тврдо загрижени у своју одлуку да вас не привлачи „online“ куповина, тешко ћете одолети.

Kapitalistička era i konzumerizam: Da li smo krivi za ekološke probleme?

Преузмите андроид апликацију.