Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Зашто је лого марке увек на левој страни и какве то везе има са историјом

Ништа није случајност у маркетингу, па тако ни постављање логотипа и постоји психолошки, али и културолошки разлог за то. Традиција сеже пуно пре данашњих брендова – још од доба војних одора, ношења брошева.
Фото: Unsplash/Chelsea Fern

Мали или велики – лого модне марке, односно бренда, нешто је што одећу чини препознатљивом, а у модерно доба постао је и својеврсни статусни симбол. Но, оно што је занимљиво – он се баш увек налази на левој страни одеће, а изузетак су велике ознаке преко целог одевног комада.

И то није случајно, тврде маркетиншки стручњаци за „Brightside„, који су анализирали зашто ознака на левој страни оног ко носи одећу (на десној оног ко му се налази преко пута) у психолошком смислу има већи утицај него она на левој.

1. Најуочљивији је на том месту
Фото: Unsplash/Diogo Brandao

Психологија с ознакама бренда је попут психологије првих утисака.

Не чуди да су лого поставили тамо где највише људи гледа – студије показују да кад се рукујемо с неким прво гледамо у његову леву страну одеће где се налази лого, јер нам десна рука покрива тај део груди док је пружамо.

2. И у историји су се постављали са леве стране
Фото: Unsplash/Jeremy Bezanger

Док у не тако давној прошлости нису постојале ознаке марки, постојали су војни ордени, значке, брошеви и сличне ствари, које се историјски гледано носе на левој страни. Некад је то имало везе и са страном на којој се налази срце.

3. Направљени су да могу да се читају
Фото: Unsplash/John Paul Hanry

Када погледате већину wеb страница, њихови логотипи увек се постављају с леве стране, а главни разлог је тај што људи у западном свету читају и пишу с лева на десно – осим арапског, хебрејског и фарсија, где се писана реч чита с десна на лево.

4. Тако се лакше памте
Фото: Unsplash/Ryan Hoffman

Логотипи су кључне компоненте марке, а део су онога што марку чини памтљивом. Према студији „Nielsen Norman Group„, закључено је да се корисници више сећају марки када се логотипи стављају на левој него на десној страни. Тако да, ако нека марка одлучи да постави свој лого с десне стране, сасвим је сигурно да не би били толико уочљиви и препознатљиви.

Осим тога, већина људи су дешњаци, а њима је културолошки згодније да виде и носе логотипе на левој страни.

Koja boja dominira u vašem ormaru? Evo šta to govori o vama

 

Преузмите андроид апликацију.