Компанија WhatsApp, у власништву Фејсбука, суочила се данас са низом притужби Европске организације за заштиту потрошача и других група због ажурирања својих одредби о заштити приватности, што је изазвало глобално негодовање и чак прелазак неких корисника на ривалске апликације као што су Телеграм и Сигнал.
WhatsApp је у јануару увео нове одредбе о заштити приватности, које му омогућавају да дели неке податке са Фејсбуком и његовим другим ћеркама фирмама.
Тада је речено да најновије измене омогућавају корисницима да комуницирају са купцима и да такве измене неће утицати на приватне конверзације.
Европска организација за заштиту потрошача реаговала
Европска организација за заштиту потрошача и њених осам чланица критиковали су промену и поднели су жалбу Европској комисији и Европској мрежи за заштиту потрошача, наводећи да WhatsApp незаконито врши притисак на кориснике да прихвате његове нове политике.
„Садржај ових обавештења, њихова природа и тајминг, стварају непримерен притисак на кориснике и нарушавају њихову слободу избора и зато представљају кршење директиве ЕУ о непоштеној трговинској пракси“, наводи се у заједничком саопштењу ових организација.
„WhatsApp није једноставним и разумљивим језиком објаснио природу промена. Двосмисленост представља кршење закона ЕУ о заштити потрошача, који компаније обавезује на јасне и транспарентне услове уговора и комерцијалну комуникацију“, додаје се у саопштењу.
Затражено је да Европска мрежа за заштиту потрошача и европске власти за заштиту података раде заједно на решавању проблема са заштитом приватности и права потрошача.