Почетна > Бизнис
Бизнис

Youtube критикован због ширења насилних садржаја

Youtube платформски алгоритам препоруке садржаја промовише насилне видео записе и дезинформације, упркос правилима компаније којима је циљ ограничење њиховог ширења, наводи се у извештају Мозила фондације.
Фото: Unsplash/nordwood

Мозила фондација је непрофитна организација која се бави питањима приватности, а установила је да 71% узнемирујућих садржаја на Youtubeu се гледа као последица алгоритма препоруке ове видео платформе. То укључује и завере око 11. септембра, теорије везане за пандемију коронавируса, као и промоцију доминације беле расе (white supremacy).

Истраживачи су такође открили да су људи у земљама где енглески није говорни језик чешће били жртве препоруке гледања оваквих садржаја, које су они лично сматрали узнемирујућим.

Бранди Геуркинк, виши менаџер у фондацији каже: „То практично показује да њихов алгоритам препорука не функционише у складу са сопственим политикама платформе, већ заправо излази из оквира које је сам поставио.“

Један од представника youtubea рекао је: „Циљ youtube система препоруке је да гледаоце повеже са садржајем који воле и сваког дана се више од 200 милиона видео снимака препоручује корисницима на почетној страници.

Youtube стално ради на побољшању корисничког искуства и покренуо је 30 различитих промена како би смањио препоруке штетног садржаја у последњих годину дана.“

Фото: Unsplash/stereophototyp

Youtube, који је у власништву Гугла, и друге сличне платформе већ дуго се опиру дељењу информација о њиховим алгоритмима, тврдећи да се тиме крше пословне тајне и приватност корисника.

Све већи број доказа показује да алгоритми за препоруке друштвених медија доприносе ширењу дезинформација и насилног садржаја. Истраживачи ових феномена су ово назвали концепт „алгоритамске радикализације“ у опису како алгоритми препорука воде кориснике ка екстремнијим садржајима.

Владе многих земаља сада форсирају нове законе како би присилиле друштвене медије да боље управљају својим платформама, а не само да се ослањају на своје политике садржаја.

Youtube је најпосећенија веб локација на свету (после Гугла), на којој корисници свакодневно гледају око милијарду сати видео записа.