Почетна > Србија
Србија

Вучић у Земуну на представљању брзог воза: За сат и 10 минута од центра Београда до центра Суботице

Председник Србије Александар Вучић присуствује данас представљању новог електромоторног кинеског брзог воза – Соко.
Представљање је у Техничко-путничкој станици Земун.
Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

– Наручили смо пет електромоторних возила из Кине и последњи по уговору треба да дође у децембру 2025. године. Радићемо тестове за пругу Београд-Суботица у септембру, и најкасније од 1. децембра, ако завршимо пробу возите се овим возом Београд- Суботица, на сваких два сата ће ићи брзи воз – рекао је председник Вучић и истакао да ће се за сат и 10 минута стизати од центра Београда до центра Суботице.

– Никада нисмо имали у последњих 30, 40 година неку линију која је имала путника толико као Београд-Нови Сад данас. Железнице постају све важније и биће најважније превозно средство, оживели смо железницу, увозимо најквалитетније возове. Најквалитетније и најлепше возове увозимо, надам се да ћемо ускоро и да их правимо. Захваљујем се кинеској компанији ЦРРЦ која је највероватније најквалитетнија која је радила у Србији, невероватно је како раде.

Из кинеске компаније су истакли да ни један инцидент није био на прузи Београд-Нови Сад за две године.

Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

Председник Вучић је и ушао у воз, сео и проверио удобност друге класе, за коју је мислио да је прва.

– Све је ово лепо, све смо изградили ово у последње време. Остаје да подигнемо железницу Војводине до краја. Банат нам је мање развијен, морамо и ту да радимо. Верујем да ћемо све то да урадимо. Скупо је Весићу, није као путеви али је скупо.

Министар Весић је открио да се 10.000 путника дневно вози на релацији Београд-Нови Сад.

Председник Вучић је обишао и део прве класе.

– Шире су столице и столови су мало шири, има више простора за ноге и ту су лампе. То је оно што се примети на први поглед. Свако место има УСБ прикључак за пуњење рачунара, телефона…

Свесрпски сабор

– Биће велика манифестација, желимо да покажемо јединство у опредељењу да не кријемо припадност истом народу, поштовање Дејтонског мировног споразума што се тиче Српске… Људи мисле да је то само састанак Додика и Вучића и нека декларација коју ћемо да усагласимо. Сваки министар ће да прими свог колегу из РС, свако је пронашао свог партнера да виде како ће да раде у будућности, клубови, музеји, на сваком нивоу буквално. Много симболике и много важних ствари, уплатићемо 10 милиона евра за пут Бијељина – Сремска рача, донећемо и одлуку о изградњи меморијалних центара, биће добрих ствари…

Звецкање оружјем

– Каже да ће обучавати бригаду на територији Француске. Све што се дешава, не бих да коментаришем ни Путинове ни Макронове изјаве. Воз из станице је кренуо и тешко га је зауставити. Размислите може ли да преживи пад у провалију, плашим се да то нико не може да заустави. За нас је важно да чувамо мир, народ, да наше мајке не морају да брину. Даћемо све од себе да Србија избегне сваки сукоб, сваки рат. Наш јавни дуг је испод 50 одсто. Надам се да пре краја године можемо да добијемо инвестициони рејтинг, то показује да су нам стабилне јавне финансије. Тражио сам да имамо већи јастук. Бавим се чињеницама и озбиљном аргументацијом. Сада откупљујемо прве количине меркантилне пшенице, повећаваћемо резерве свих намирница, узимамо генеричке сировине за наше лекове, видимо већ несташицу одређених лекова. Бавићемо се свим да осигурамо мир и напредак. Да ја некоме кажем уради ово или оно, ако неко не види где то води, да помогнем не могу.

Министар Горан Весић открио је и колико ће бити полазака.
Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

– Имаћемо 18 полазака између Београда и Суботице, сваки парни сат биће брзи, иде на четири станице, остали на 10 станица. Имамо и девет возова између Новог Сада и Суботице.

Подсетимо, кинеска компанија ЦРРЦ Чангчун дизајнирала је и произвела електромоторни воз Соко по мери за железничке пруге у Србији и Мађарској, имајући у виду посебности железничке пруге у Србији и Мађарској.

До 200 километара на сат

Воз има капацитет од 250 места и дугачак је 103 метра, а може развити брзину до 200 километара на сат. Такође направљени су тако да одговарају локалним културолошким карактеристикама.

Воз се састоји од четворо кола, двоје моторних кола и две приколице и у потпуности је усклађен са ТСИ системом.

Сва кола за седење провог и другог разреда поседују простор за инвалидска колица, тоалете за особе са смањеном покретљивошћу, простор за одлагање бицикала, кабасти пртљаг и друго. Снага вуче је 2.700 киловата (кw).

Воз поседује систем тзв. Интелигентног одржавања, то јест може да дијагностикује кварове и сметње на возу, побољшава ефикасност одржавања и оптимизује трошкове. Систем обухвата и праћење температуре на осовинама.

Такође, поседује интелигентни систем за продају карата односно може приказати слободна и заузета места за путнике и информације о деоници у реалном времену.

Vučić u Zemunu na predstavljanju novog kineskog brzog voza – Soko

Преузмите андроид апликацију.