Председник Александар Вучић присуствује данас почетку изградње железничке обилазнице око Ниша, која је део пројекта модернизације и реконструкције пруге Ниш – Димитровград, на траси железничког Коридора 10.
Вучић обилази припремне радове заједно са шефом Делегације ЕУ у Србији Емануелеом Жиофреом, министром грађевинарства Гораном Весићем, генералном директорком Инфраструктуре Железнице Србије Јеленом Танасковић, директором Аеродрома Србије Михајло Здравковићем и представницима градске власти у Нишу.
Железничка обилазница око Ниша биће дуга 22 километра. Пројекат обухвата радове на северној обилазници око града Ниша, изградњу једноколосечне електрифициране пруге и електрификацију деонице Црвени Крст – веза са обилазницом (Пантелеј).
Изградња обилазне пруге око Града Ниша у дужини од око 22 километра планира се од станице Ниш- Ранжирна до станице Сићево, у коридору са ауто-путем Ниш – Димитровград.
Северна железничка обилазница око Ниша обухвата изградњу нове једноколосечне електрифициране пруге.
Нова, једноколосечна, електрифицирана обилазна пруга око Ниша у дужини од 22 километра биће оспособљена за брзину возова до 120 км на сат.
Инфраструктура железнице Србије потписала је уговор о изградњи обилазнице са фирмом „Еџтра Ауто Транспорт“, као водећим чланом конзорцијума, који чини и кинеска компанија „China Road and Bridge Corporation“.
Вредност уговора износи 153,6 милиона евра, а рок за извођење радова је 1.035 дана.
Генерална директорка Инфраструктуре железнице Србије Танасковић истакла је да ће изградњом железничке обилазнице око Ниша бити решено питање нишког железнчког чвора и да возови више неће пролазити кроз центар града, као и да ће безбедност саобраћаја бити подигнута на виши ниво.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је рекао раније да ће изградња обилазнице трајати нешто мање од три године и решиће дугогодишњи проблем становника Ниша.
Подсетио је да је у току реконструкција 23 километара пруге Ниш-Брестовац.
Почетком децембра, додао је Весић очекује се почетак радова на реконструкцији брзе пруге Београд-Ниш за брзине од 200 километара на сат.
Та пруга, како је казао, ће омогућити да се од Београда до Ниша стиже за 100 минута.
Редован железнички саобраћај на првој пружи изграђено у Србији од Београда до Ниша успостављен је 15. септембра 1884.године.
Станица Ниш изграђена је од 1883. до 1885. године.
Станица је рушена у оба светска рата, а нова железничка станица у Нишу почела је да се гради 1978. године, а отворена је 9.маја 1979.године.
Из Ниша данас постоје пруге према Београду, Димитровграду, Прешеву, Зајечару и Мердару.
На територији графа Ниша ке око 30 километара пруге.
Todorović: Sledeće sedmice temperature između 34 i 38 stepeni,manji pad krajem nedelje
Преузмите андроид апликацију.