Председник Србије Александар Вучић обићи ће данас радове на реконструкцији и модернизацији пруге од Ниша до Димитровграда, на деоници Пирот – Суково.
Обилазак радова је планиран у 12.30 часова.
Радови на реконструкцији међународне пруге од Ниша до Димитровграда почели су крајем прошле године, подизањем старих шина код пиротског села Станичење.
Реч је о деоници у дужини од 86 километара, а рок за завршетак радова је 1.276 дана.
Извођач радова је компанија Трејс, а вредност радова је око 170 милиона евра.
У питању је једина деоница на траси европског железничког Коридора 10 која није електрифицирана.
Ова пруга изграђена је 1886. године. Није реконструисана деценијама па су возови на појединим деоницама ишли брзинама до 30 километара на сат.
Заменик градоначелника Пирота Милош Цолић рекао је данас Танјугу да се реконструкција међународне пруге Ниш – Димитровград увелико ради у околини Пирота и да извођачи обављају радове у складу са предвиђеном динамиком.
Како је рекао, стратешки је значај овог посла за Пирот јер се очекује да уследи реафирмација железничког саобраћаја, али и да се ова врста саобраћаја одвија неупоредиво безбедније него што је то сада случај.
„Велико нам је задовољство да после путног Коридора 10, имамо реконструкцију и железничког коридора, што је од великог значаја за привреду, али и за цео овај део Србије. Оно што смо ми као локална самоуправа са Министарством грађевинарства договорили јесте да се посебно води рачуна на то да пруга буде сигурнија. Почев од насеља Радин До, кроз које пролази међународна пруга, пропуст ће бити шири и безбеднији, имаћемо два потходника код Железничке станице, затим мост од 15 метара на улазу у насеље Ђерам“, рекао је Цолић.
Истакао је да ће у урбаним деловима пруга бити звучно изолована, а пружни прелази много безбеднији.
Веома захтевни радови на реконструкцији пруге одвијају се тако што се наизменично прекида саобраћај.
„Ми смо веома задовољни динамиком којом се ова пруга реконструише и очекујемо да железнички саобраћај, и путнички и теретни, када овај посао буде завршен буде неупоредиво квалитетнији у будућности“, казао је Цолић.
Међународна пруга од Ниша ка Софији, била је у веома лошем стању, а на појединим деоницама годинама уназад композиције теретњака су се кретале редукованом брзином, на свега тридесетак километара на сат.
Управо због дотрајале пруге, крајем 2022. године недалеко од Пирота десио се и акцидент када су се изврнули вагони који су превозили амонијак, па је дошло и до цурења амонијака.
Када ова инвестиција буде завршена, комплетан железнички саобраћај одвијаће се неупоредиво безбедније.
Ненад Станисављевић из Инфраструктуре железнице Србије је раније рекао да овај пројекат, осим реконструкције пруге од Сићева до Димитровграда, подразумева и изградњу пружне обилазнице око Ниша у дужини од око 22 километра.
Vučević: Zahtevom o prijemu tzv. Kosova u SE krše se sva pravila
Преузмите андроид апликацију.