Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић изјавио је вечерас да ће музеј посвећен Ђорђу Балашевићу бити изграђен јер је Град, након смрти познатог кантаутора, обећао породици Балашевић да ће наћи начин како да му се одужи.
Вучевић је, гостујући у емисији „Град и ми“ Радио-телевизије Војводине, рекао да то неће бити класичан музеј, већ више као атеље Ђорђа Балашевића.
Он објашњава да је на међународном конкурсу победио један словеначки архитектонски биро, који је пројекат замислио као распаковану кутију од поклона, која треба да симболише Ђолетов поклон Граду и обрнуто.
Вучевић истиче да ће музеј у различитим деловима имати различите намене.
„По планским документима, тај атеље ће бити у Универзитетском парку, јер ту немамо нерешене имовинско-правне односе. Чекају нас разговори са Покрајином и Универзитетом, који су власници плаца. Ради се о минималној површини објекта, ради очувању зеленила. Град ће да финансира цео пројекат, бићемо власници тог музеја, а управљаћемо њиме заједно са Фондацијом Балашевић“, наводи он.
Вучевић додаје и да након разговора са премијерком Аном Брнабић постоји начелна спремност да у пројекту учествује и Република Србија.
„Не могу да обећам када ће све да буде завршено, али знам да нас чека много посла током целе 2022. године, јер то све не може да буде урађено преко ноћи“, закључује он.
Вучевић је рекао да је са Покрајинском владом направљен договор о стратешком инвестирању у Алмашки крај на Подбари, кроз реконструкцију, улагање и обнову.
„Ово је сада обавеза Града и Покрајине, без обзира на то ко је на власти, да се мора инвестирати у Алмашки крај. Неће бити више асфалта, вратићемо калдрму и старе обрисе улица“, каже он.
Говорећи о пешачко-бициклистичком мосту на стубовима старог моста Франца Јозефа на кеју, Вучевић је рекао да је Град расписао међународни конкурс и да је сада у току јавни позив за припрему пројектно-техничке документације за издавање грађевинске дозволе за изградњу, а онда и саму изградњу.
„Спојићемо Кеј жртава рације са Петровардинском тврђавом и направићемо вертикалну везу уз помоћ панорамског лифта. У склопу пројекта је и рестаурација старе пивнице у подножју тврђаве, затим очување и обнова појединих улица у Подграђу, а онда и ојачање бедема кеја и са једне и са друге стране Дунава“, објашњава он.
Вучевић каже да је у плану и транзитни мосту код Термоелектране-топлане Нови Сад, који ће бити део Фрушкогорског коридора, и истиче да се са овим мостовима стварају услови за коначно затварање саобраћаја у Подграђу тврђаве.
„Ово ће нас „натерати“ да још више улажемо у Петроварадинску тврђаву, да се савесније опходимо према њој“, напомиње он.
Када је у питању нови мост у продужетку Булевара Европе, Вучевић каже да је урађено идејно решење које ће се разрађивати кроз финални пројекат.
„Нас очекује закључење комерцијалног уговора између Републике Србије и кинеског партнера, па онда и решавање имовинско-правних питања. Коридори Србије су већ кренули са експропријацијом на сремској страни, а много већа, тежа и скупља ће бити експропријација на бачкој страни“, сматра он.
Вучевић каже да коначно решење неће много одступати од идејног, те да ће то бити мост са три симетрична пилона и са мањим бројем стубова у кориту Дунава.
„Обе стране имају и бициклистичку и пешачку стазу, а по први пут ћемо имати моста са више улазних и излазних праваца. Са бачке стране града ће постојати три тачке из три улице из којих ћете моћи да се попнете на мост или да сиђете са њега“, објашњава он.
Градоначелник подсећа да је овај мост био предвиђен по Генералном урбанистичком плану града из 1963. године, као део западне обилазнице око Новог Сада и да ће он бити веза Фрушкогорског коридора са аутопутем Е-75.
Коментаришући гужве последњих дана на новосадским улицама, Вучевић је рекао да је град евидентно пунији и да то може да се види по страним таблицама на улицама, као и по језицима који се говоре на нашим улицама.
„Увек има нервозе у саобраћају када су гужве, али то је снага града. Имамо затворену Кисачку улицу због брзе пруге, па онда је затворен Варадински мост и петроварадинско Подграђе због спектакла који је сутра увече. Морамо да разумемо да је наш град нарастао и ојачао. То више није град са 150.000 становника, него града са скоро пола милиона становника, рачунајући и људи који свакодневно у њега долазе. Све је већи степен моторизације и осети се економска снага града“, истиче он.
Уз четврти мост који ће растеретити саобраћај, обилазницу око Петроварадина и мост ка Фрушкогорском коридору, који ће растеретити град од тешког теретног саобраћаја, Вучевић не очекује да ће бити мање гужве у Новом Саду наредне године.
„Ми само можемо да правимо нове путеве и мостове, да олакшамо проток саобраћаја. Мораћемо да се пребацујемо на алтернативна превозна средства, пре свега бициклове, и ја бих волео да Нови Сад постане српски Амстердам. По неким проценама Новосадске бициклистичке иницијативе, у граду има преко 40.000 бициклиста“, истиче он.
Преузмите андроид апликацију.