Почетна > Србија
Србија

Вучевић и Весић обилазе радове на петљи Адрани Моравског коридора

Председник Владе Милош Вучевић обилази радове на петљи Адрани сектори 3 Моравског коридора заједно са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Гораном Весићем.
FOTO TANJUG/ JADRANKA ILIĆ/ bg

Поред премијера и министра присутни су и помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Мирослав Алемпић, градоначелник Краљева Предраг Терзић, генерални директор Коридора Србије Александар Антић.

Вучевић ће приликом обиласка поздравити раднике.

Денивелисана раскрсница „Адрани“ (Деоница 3) се налази на 81. километру ауто-пута, северозападно од Града Краљева, између Државног пута IБ реда бр. 22 и железничке пруге (Сталаћ- Краљево- Пожега) на југу и Западне Мораве на северу.

Како наводе из Коридора Србије, предметна денивелисана раскрсница је типа „труба“ и истом се остварује веза новог ауто-пута са Државним путем IБ реда бр. 22 (Мрчајевци- Краљево- Рашка) и са планираном обилазницом око Краљева.

Плато наплатне станице, денивелисане раскрснице „Адрани“ садржи седам наплатних рампи и у њеној непосредној близини предвиђена је изградња Базе за одржавање, чија изградња насипа је у току.

Због близине Западне Мораве, као и Мусине реке, пројектом је предвиђена заштита од поплава насипа ауто- пута и денивелисане раскрснице „Адрани“.

Моравски коридор од Појате до Прељина дужине је 112,4 километара, састоји се из три деонице: прва деоница од Појате до Крушевца (Кошеви) дуга је 27,83 километара, друга деоница од Крушевца (Кошеви) до Адрана је 53,88 километара и трећа деоница од Адрана доПрељина 30,66 километара.

У склопу изградње ауто-пута изводе се и радови на хидротехничком уређењу Западне Мораве у дужини од око 60 километара.

Пуштањем у рад дела Деонице 1 од Макрешана до Крушевца (Кошеви) у новембру 2023. године, а претходно и дела Деонице 1 од Појата до Макрешана, у априлу 2023. године, у саобраћај је пуштено 28 километара Моравског коридора то јест цела прва деоница.

Тренутно се најинтензивнији радови изводе на делу Деонице 2, од Крушевца (Кошеви) до Трстеника, као и од Трстеника до Врњачке Бање и то радови на изградњи насипа ауто-пута, завршног слоја – постељице, радови на отвореном и затвореном систему одводњавања, као и радови на изградњи коловозне конструкције, укључујући и асфалтерске радове.

У току су радови на 46 мостова, 13 надвожњака и шест плочастих пропуста, четири денивелисане раскрснице „Кошеви“, „Велика Дренова“, „Трстеник“ и „Врњачка Бања“, као и радови на измештању и заштити постојећих инсталација.

На поддеоници 4, Крушевац (Кошеви) – Медвеђа, урађена су два слоја асфалта у дужини од 12,3 километра, док су на поддеоници 5, Медвеђа-Врњачка Бања, урађена два слоја асфалта у дужини од 5,9 километара.

Такође, изводе се радови на хидротехничком уређењу Западне Мораве, изградња одбрамбеног насипа у дужини од 2,76 километара, реконструкција постојећег одбрамбеног насипа у дужини од 10,2 километра, као и радови на изградњи обалоутврде, укупне дужине 540 метара.

На целом пројекту гради се 117 већих грађевинских путних објеката, од чега 78 мостова, 11 подвожњака и 28 надвожњака. Сем тога, гради се 12 саобраћајних петљи (денивелисаних раскрсница), као и три обострана паркиралишта, три обострана одморишта и две базе за одржавање.

Ауто-пут се гради за брзину од 130 километара на час, са ширином од укупно 30 метара, што је за скоро два метра шире од осталих аутопутева у Србији, чиме се обезбеђује додатни комфор и повећава безбедност одвијања саобраћаја.

Моравски коридор повезује Појате, Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку бању, Краљево, Адране и Чачак, односно око 500.000 грађана у Расинском, Рашком и Моравичком округу.

На пројекту је свакодневно ангажовано око 3.600 радника са више од 1.500 јединица механизације, што га чини највећим градилиштем у Србији.

Vučević o litijumu: Ništa se neće raditi dok se ne dobiju garancije struke

 

Преузмите андроид апликацију.