Купци увезених аутомобила у Србији суочавају се с већим ризиком од куповине возила с враћеном километражом у односу на возила која су купљена у земљи, указује истрараживање спроведено у 14 европских земаља.
Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу (10,3 одсто), што значи да вреде мање од тражене цене, а шансе да се добије возило с промењеним бројачем километара су веће када је аутомобил увезен из иностранства, наводе из глобалне платформе за проверу историје возила, carVertical.
Како објашњавају, трговину возилима преко границе је тешко пратити, стога преваранти искоришћавају ову ситуацију и избегавају да буду ухваћени.
Додају да истраживање показује да међу аутомобилима који се продају локално 8,5 одсто је оних с враћеном километражом.
Наводе да ситуација у земљи није толико лоша као у неким источноевропским земљама попут Летоније, где удео возила с враћеном километражом прелази 20 одсто, ризик од преваре је и даље висок.
Само 8,8 одсто свих возила у Србији провело је цело време у земљи, док је 91,2 одсто увезено из иностранства.
Како су истакли, истраживање показује да возила са манипулисаном километражом могу бити и до 25 одсто скупља од возила са оригиналном километражом и брже губе на својој вредности.
„Веома је тешко контролисати квалитет половних аутомобила на међународном нивоу јер поједине земље имају различите законе о превари везаној за километражу. Пошто земље не размењују информације о возилима, када се једном возило извезе, његова историја почиње као потпуно нова. Занимљиво је да је ниво враћања километара у Србији врло сличан нивоу преваре у међународним трансакцијама са аутомобилима, што указује на недостатак транспарентности на тржишту“, објаснио је аутомобилски стручњак у carVertical Матас Бузелис.
Proslava Dana srpskog jedinstva prvi put u Nemačkoj i Crnoj Gori
Преузмите андроид апликацију.