Увек треба имати на уму бројне услове вожње.
Свим возачима је познато да потрошња горива зависи и од тога колико стискамо аутомобил. Уколико га возимо на већем броју обртаја, он ће трошити више, а уколико на мањем, онда ће се и потрошња смањити.
Ипак, ретко ко зна да таква пракса може оштетити мотор, ако је користите стално и у свим условима вожње.
У бројним модерним моделима аутомобила компјутер путем индикатора измене брзине даје возачу сигнал када је најоптималније извршити промену у вишу брзину, а тај је индикатор уграђен пре свега, како би се побољшала уштеда горива, али и понекад како би се модели произвођача ускладили са строжим прописима против емисија.
Постоје два кључна аспекта која треба узети у обзир за оптималну вожњу. Први је да сваки тип мотора испоручује своју минималну и максималну снагу при различитом броју обртаја у поређењу са осталима. То је оно што се назива кривуљом снаге и неопходно је знати да се не иде преко, или испод ње.
Друго, увек треба узети у обзир температуру и трајање путовања. Сваком мотору треба оптимална радна температура. Што значи да све док мотор не постигне оптималну температуру, уље се неће правилно ширити кругом мотора, тако да би вожња на високим обртајима и присиљавање мотора на рад при високим обртајима могла узроковати квар.
Ако често возите само на малим релацијама, онда ће се трошење делова блока мотора убрзати. Ово посебно важи за модерне дизелаше с турбином. Ако возите са високим бројем обртаја, повећаћете потрошњу и емисију штетних гасова, а аутомобил ће емитовати више буке и температура мотора ће порасти.
Ако ви возите на ниском броју обртаја да бисте уштедели гориво, мотору ће бити потребно више времена да постигне своју оптималну температуру, што ће повећати потрошњу форсирањем механике. Такође, осетићете да некако ради грубље када је у леру.
И то није једина негативна последица такве вожње – модерни аутомобили имају филтер честица за смањење емисије и могу се зачепити због створеног отпада. Не само филтери честица, већ и сонде, сензори, мерачи протока и други елементи који делују у овом систему задржавања отпадних честица.
Зато треба имати на уму, да је првих неколико километара важно возити на малом броју обртаја док се мотор не загреје, а исто важи за раван пут или низбрдицу.
Уколико је аутомобил оптерећен неким теретом или већим бројем путника посебно на узбрдици онда тражи већи број обртаја – обично преко 2500/мин код бензинаца и 1500/мин код дизелаша.
На крају, само у оптималном подручју рада мотор даје најбоље перформансе и најмање троши. Тада су оптерећења мања, подмазивање је идеално као и хлађење.
Дакле, најбоље је наћи неку златну средину, идеалну за тај аутомобил и услове вожње јер како превисоки, тако и вожња на прениским бројевима обртаја на крају доводи до квара.
Modni komad koji je preplavio društvene mreže, a nosi ga i poznata Novosađanka
Преузмите андроид апликацију.