Почетна > Србија
Србија

Војводина не стаје, гради се преко 300км нових путева, најдужи тунел у држави и 108км нових брзих пруга

Србија се гради уназад десет година, и до данас има више од 445 километара завршених аутопутева. Само током ове недеље започета је изградња око 300 нових километара само кроз Војводину – такозвани “Осмех Војводине” и брза саобраћајница Београд-Зрењанин-Нови Сад.

Грађани виде резултате у бројкама. Портал Војводина уживо направио је кратак преглед инвестиција само у Војводини, користећи бројке и слике, које говоре више од 1000 речи.

Осмех Војводине

Изградња аутопута од Сомбора до Кикинде почела је јуче, 13. децембра. Ова брза саобраћајница простираће се од граничних прелаза Бачки Брег до Накова и повезаће две државе са којима се Србија граничи, Мађарску на северозападу и Румунију на истоку. За изградњу саобраћајнице држава је издвојила 100 милиона евра, а од већих градова у Војводини спојиће Сомбор, Врбас, Бечеј и Кикинду. Брза саобраћајница би требала да буде дугачка 175 километара, а вредност радова износиће око 835 милиона евра.

Брза саобраћајница Београд – Зрењанин

У уторак 12. децембра започети су радови на брзој саобраћајници Београд – Зрењанин – Нови Сад. она ће бити дугачка 105 км, а 36 км овог аутопута директно је везано за Зрењанин.

На почетку и завршетку трасе предвиђене су чеоне наплатне рампе, а дуж трасе и четири одморишта с пратећим садржајима, два паркинга и три базе за одржавање пута. Предвиђено је и шест укрштања с државним путевима, која ће се решити изградњом надвожњака. Планиране су и приступне саобраћајнице до петљи у самом граду, Зрењанин-Ечка и Зрењанин-запад, како би се саобраћај из града извео на аутопут на најефикаснији начин.

Од петље Ечка биће 51 км до аутопута Београд-Суботица, 44 км до аутопута од Београда ка Шиду преко Фрушкогорског коридора, одакле ће бити 21 км дужине аутопута до Руме.

Фрушкогоркски коридор

Радови на изградњи Фрушкогорског коридора, који ће са четири траке повезати Нови Сад и Руму, почели су у мају 2021. године, а као најзахтевнији подухват у склопу читавог пројекта издваја се пробијање тунела “Иришки венац” који ће са својих безмало 3,5 километра дужине бити најдужи тунел у Србији. Радове изводи кинеска компанија „Чајна роад енд бриџ корпорејшн“ (China Road and Bridge Corporation), а значај пројекта за Нови Сад, Ириг и Руму се огледа у податку да кроз ту деоницу дневно прође око 900 камиона и 10.000 возила и спада у најоптерећеније државне путеве у Србији.

Укупна дужина Фрушкогорског коридора је 47.7 километара.

У перспективи, овај путни правац треба да омогући повезивање Коридора 10 и Коридора 4 и стварање најкраће везе између Босне и Румуније. Фрушкогорски коридор је део путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са БиХ.

Мостови код Новог Сада

Четврти мост у Новом Саду увелико израња из Дунава. Градња је планирана на потезу од Булевара Европе, преко Каменичке Аде до обилазнице у Сремској Каменици.

Мост преко Дунава биће дужине 880 метара, правоугаоног попречног пресека. Ширина плоче моста на Дунаву износиће 29,4 метра и састојаће се од четири саобраћајне траке у оба правца као и бициклистичких и пешачких стаза на обе стране. Извођач радова је „Чајна роад енд бриџ корпорејшн“ (China Road and Bridge Corporation).

Такозвани пети мост у Новом Саду већ је добио своје обрисе, што се види у видеу, а заправо је други по величини инфраструктурни пројекту на траси Фрушкогорског коридора.

Шести, железнички мост готово је завршен, и налази се на самом изласку из града, и на себи носи конструкцију брзе пруге која ће ускоро спојити Нови Сад и Суботицу.

Железничка инфраструктура

Брза пруга Београд – Нови Сад – Суботица – Будимпешта

Марта месеца 2022. године, пуштена је у рад брза пруга од Београда до Новог Сада, када је по први пут у Србији, брзи воз саобраћао 200км/х, и раздаљину између два (центра) града прешао за свега 30 минута.

Пруга до Новог Сада је дуга 74,9 километара, а у току су интензивни радови на деоници Нови Сад-Суботица-мадјарска граница, у дужини 108 километара.

Изградња пруге Београд – Будимпешта укупно ће коштати око четири милијарде евра. Ово је највећи железнички пројекат у југоисточној Европи који је и део железничког Коридора 10, и део је глобалне иницијативе „Појас и пут“, а извођач радова је “Чајна рејлвеј интернешнл компани” (ЦРИЦ).

У Војводини ће бити реконструисано око 400 километара пруга што ће у многоме помоћи привреди у овом делу Војводине.

Београд – Шид

Обнова пруге на релацији Београд – Шид, преко Руме, која постаје и важно чвориште за друмски саобраћај, значиће боље повезивање Србије са западним европским земљама, јер је то део пруге Београд – Загреб – Љубљана. У Руми је недавно комплетно обновљена железничка станица, кроз коју поред путника иде и значајан део карго саобраћаја.

Vojvodina dobija svoj osmeh: Počeli radovi na brzoj saobraćajnici Sombor-Kikinda (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.