Остварују се упозорења искусних туристичких стручњака, да ће у овој сезони пронаћи крај извући сви они који су у приватном смештају алаво подизали цене.
На терену нам потврђују, почела је “распродаја” непопуњеног смештаја у ласт минуте акцијама које иду до 50 одсто, иако је букинг током јула нешто боље у односу на мај и јун.
Додуше, „надрљале“ су и луксузне виле чији су гости одлучили да свој новац потроше тамо где у годинама ограничења у путовањима нису могли, у Грчкој, Шпанији, Турској, далеким дестинацијама.
„Ситуација није алармантна, али могла би на крају дана смањити приходе, и на крају сезоне сви морају добро мислити да мисле и даље да се понашају као да следеће лето не постоји“, каже Игор Поповић, сувласник компаније Адриагате, која управља. с 12.000 смештајних јединица на Јадрану.
Распродају је пред недељу најављивао Селимир Огњеновић, власник агенције ИД Рива, која ради на немачком тржишту, а на бум цену упозорио је у исто време и Борис Жгомба, председник Управе Унилинеа.
Они који су били мудри с ценама имају одличну попуњеност ове сезоне, од 90 до 120 дана, без отказивања, каже Поповић, чија агенција својим клијентима пружа и едукације и статистике на основу којих могу доносити одлуке о формирању цене. Одлука је на крају увек на власницима.
„Постоје ти дани у самом врху сезоне током којих су ове године могле да подигну значајније цене, јер је била велика потражња, али многи су се полакомили и подигли цене за све периоде, и суочили су се са масом отказивања, што можемо да пратимо на платформама као што је што је букинг, где се налазе све наше јединице.
Имали смо ситуацију да су туристи који су прошле године пропустили време да резервишу летовање, за ову годину су почели са резвацијама већ прошле јесени, што се наставило све до Усрка“, каже он.
Тај оптимизам неки су искористили да подигу цене и до 40–50 посто, док су други смештај били мудрији, па је, у просеку, у ову сезону приватни ушао са ценама вишим за 15 до 20 посто“, описује Игор Поповић.
Игор Поповић каже како је у мају и јуну забележено око 20 посто мање резервација.
„Највећи проблем имале су на почетку лета скупе виле с базенима, које тешко попуне рупе и оне су у ласт минуте акцијама спуштале цене и до 50 одсто. Кад су гости видели, кренула су отказивања резервације на букингу, јер су људи схватили да могу пронаћи нешто јефтиније“, описује Поповић.
Samung predstavio nove modele preklopnih telefona, želi da konkuriše Eplu
Преузмите андроид апликацију.