Почетна > Спорт > Аутомото
Аутомото

„Viva 46, che storia spettacolare!“

Возач Дукатија Франческо Бањаја тријумфовао је на Великој награди Валенсије, али овога пута његов подвиг остао је у сенци опроштаја од Валентина Росија, који је завршио своју каријеру у мотоциклизму.
Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

Други и трећи су били Хорхе Мартин и Џек Милер, па је тако Дукати заузео све степенике подијума.

Бањаја, који је члан академије Валентина Росија, победу је остварио носећи управо Росијеву кацигу са бројем 46. Своју тријумф „дао је на поклон“ свом ментору, што је потврдио у изјави након трке.

Сам старт трке био је веома емотиван, а разлог томе јесте управо деветоструки светски првак. Пред круг загревања, све очи биле су упрте у Росија, а он је у сузама затворио визир и спремио се за почетак свог „последњег плеса“ на двоточкашу.

Валентино Роси последњу трку у својој мото каријери завршио је на десетом месту, али испраћен је као победник. „Доктор“ је, колико год то нереално звучало, последњи пут седео на МотоГП машини, а његов одлазак означава крај једне ере у свестком шампионату у мотоциклизму.

Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

Човек који је први пут победио давне 1996. године данас је окачио кацигу о клин, а шта је то оставио иза себе?

  • Девет титула светског првака (7 у МотоГП)
  • Највише стартова у светском шампионату (432)
  • Највише времена између прве и последње победе (20 година и 311 дана)
  • Највише времена између прве и последње МотоГП победе (16 година и 151 дан)
  • Највише победа у светском шампионату (115, од тога 89 у МотоГП шампионату)
  • Највише подијума у мотоциклизму (235, од тога 199 у МотоГП шампионату)
  • Највише најбржих кругова у МотоГП шампионату (76)
  • Највише шампионата са различитим кубикажама (5 – 125cc, 250cc, 500cc, 800cc, 999cc)
  • Победник на највише различитих стаза (26)

Његових рекорда је још пуно, али ови су сасвим довољни да се разуме његова величина у овом спорту.

Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

Валенсија је последња у низу добила прилику да се опрости од легендарног италијанског возача, а Шпанци су у потпуности искористили своју шансу и приредили адекватан испраћај за „Доктора“.

Читав викенд обележен је Росијевом жутом бојом и бројем 46. Посетиоци су на овом историјском тркачком викенду могли да виде све мотоцикле са којима је Валентино Роси освајао титуле у својој каријери у светском шампионату.

9 сезона – 9 мотоцикала

Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

Од најслабијих машина запремина од 125 кубика, преко Репсол Хонде која је донела прву МотоГП титулу, све до Јамаха са којима је исписао највећи део своје, али и историје тог јапанског произвођача.

У Валенсији је постављен и зид где су навијачи могли да оставе поруку захвалности популарном „Доктору“, а ту прилику су искористили скоро сви који су посетили стазу.

Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

Остаје нам да чекамо када ће у спорт доћи неко ко ће моћи да заустави време, трку, ривале, навијаче…

„Grazie Vale“ писало је на мотоциклима других возача, на њиховим кацигама, на камионима Дукатија, Априлије, Хонде, Сузукија… Росијево лице налазило се свуда, поруке захвалности налазиле су се на још више места.

Поздравили су га редари, судије, медицинско особље, камермани, фотографи, свако ко је био присутан на стази у Валенсији.

„Доктор“ је последњи, опроштајни круг, возио у сузама, а сада је његова ординација и званично закључана.

Како ће изгледати МотоГП без броја 46?

То ћемо сазнати наредне сезоне, којој је почетак заказан за шести март 2022. године. Катар ће поново под рефлекторима отворити нову сезону, ново исписивање историје, нове борбе, успоне и падове, први пут у модерној ери без броја 46.

Фабио Квартараро браниће своју титулу шампиона света, Гарднер и Фернандез покушаће да се ухвате у коштац са МотоГП машинама, Педро Акоста као шампион Мото3 категорије покушаће да буде на трону и у Мото2, са само 17 година.

“Grazie Vale!”

Преузмите андроид апликацију.