Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и представници ЈКП „Београдски метро и воз“, Секретаријата за јавни превоз Града Београда и кинеске компаније „Power Construction Corporation of China“ потписали су данас Уговорни споразум о реализацији пројекта изградње београдског метроа Лот један прве фазе Линије један, који обухвата израду пројеката и извођење радова, укључујући и припремне активности за набавку ТБМ машина (машине за пробијање тунела).
Уговорни споразум је, у Влади Србије, у име Секретаријата за јавни превоз потписао Радован Кремић, директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић, а у име кинеске компаније Јанг Боом.
Министар је истакао да изградња београдског метроа представља највећи и најзначајнији инфраструктурни пројекат у Србији.
„Одлука о изградњи београдског метроа донета је 2015. године и тај процес траје. Нико до сада није могао да изгради метро, јер није било урбанизма, планова, мастер плана саобраћаја нити пројеката. Све то је морало да се уради претходних година“, рекао је Весић.
Додаје да не постоји европски град величине Београда који нема метро, као и да је крајње време било да и српска престоница добије свој.
„Ми сада градимо прве две линије, а недавно је расписан тендер за пројектовање треће линије. У првој линији, између Железника и Миријева, путоваће се 32 минута. Ту ћемо имати 41 троделну композицију и укупно 21 станицу. Између Миријева и Бежаније путоваће се 39 минута са 40 композиција и 24 станице, а између Бежаније и Бањице, на трећој линији, путоваће се 38 минута са 27 троделних возова“, објаснио је Весић.
Наводи да се метро делом финансира из буџета, а делом из кредита.
„Ми смо сада донели одлуку да један део радова финансирамо директно из буџета да бисмо то могли брже да радимо. Радимо припрему документације за прве две ТБМ машине, које ће копати сам тунел, како бисмо у 2026. године почели да копамо тунеле који су суштина самог метроа“, казао је он.
Министар наглашава да ће већ следеће године почети радови на првим станицама, као и да ће Миријево имати улазе на прву и другу линију метроа што ће тај део града, према његовим речима, учинити атрактивнијим.
„Метроом није могуће повезати све делове града, већ само најважније. Метроом трасирате правце развоја града, јер тамо где су метро станице, у том правцу се и град развија и више се гради“, навео је Весић.
Како каже, београдски метро ће користити свима, како мештанима тако и онима који долазе у главни град.
„У питању је развојни пројекат јер обезбеђује посао за домаћу индустрију. Важност инфраструктурних пројеката је што сваки динар који се уложи у инфраструктуру се мултипликује пута три у бруто домаћем производу. Србија ће ове године уложити четири милијарде евра у инфраструктуру, што је више од улагања свих других земаља Западног Балкана заједно“, рекао је Весић.
Министар додаје да посвећеност извођача и запослених у ЈКП „Београдски метро и воз“ показују да заједнички можемо да урадимо добре ствари, због чега је сигуран да ће се пројекат изградње метроа завршити у планираном року.
Директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић каже да овај уговор представља отварање новог поглавља у изградњи београдског метроа.
„Ово је Лот 1, први део уговора који ћемо ми до краја године потписивати у односу на Линију један фазу један изградње Београдског метроа. Линија 1, фаза 1 представља део прве линије Београдског метроа од Макиша до Миријева. Овим уговором отварамо могућност и услове да се припреми документација за наручивање две машине за копање тунела – ТБМ машина“, рекао је Младеновић.
Младеновић објашњава да је прва фаза Линије један подељена на три дела – на Лот 1 који је данас потписан, на Лот 2 који би требало да буде потписан крајем септембра и Лот 3 који предстваља станице и тунелске деонице.
Напомиње да ће потписаним уговором за Лот 1 отпочети геолошка истражвања за наручивање ТБМ машина, израда пројеката за грађевинску дозволу за два шахта, односно за два лансирана места (станица Беле воде и Панчевачки мост) где ће те машине поринути у земљу.
„Када те машине 2026. спустимо на ова два лансирана места, обе ће кренути ка сајму и сајам је место где ћемо те машине вадити. Наравно, да би машина и могла да почне да ради, потребно је урадити низ припремних радње и ми смо те радње предвидели управо овим Лотом 1“, рекао је Младеновић.
Вредност потписаног уговора је 2,4 милијарде динара.
Presedan: Poslodavci i sindikati se dogovorili – minimalac 457 evra (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.