Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је данас, на свечаном отварању Међународног путничког пристаништа на реци Сави код Сремске Митровице вредности 400.000 евра, изградњу пристаништа у још неколико градова.
То је, како је рекао, саобраћајно повезивање које ће значајно унапредити туризам, али и привреду Србије.
„Визија председника Вучића је да се Србија и саобраћајно повеже. Када говоримо о саобраћајној повезаности најчешће се мисли на друмове, понекад и на пруге, али, саобраћајно повезивање значи и да се повежемо и ваздушним и речним саобраћајем,“рекао је Весић.
Оценио је да се Србија деценијама уназад понашала као да нема две велике међународне реке, Саву и Дунав.
„Као да немамо то благо на којем би нам многе земље позавиделе. Зато ми данас отварамо осмо међународно пристаниште. Ово је, поред Београда, друго пристаниште на Сави. Радимо и пристаниште на Сави ко Шапца, тако да можемо да направимо и бродску линију између Шапца и Сремске Митровице и Београда“, истакао је Весић.
Додао је да се тренутно завршавју радови на пристастаништу Београд, а да се спремају радови на пристаништу у Сремским Карловцима и Апатину.
Весић је навео да се до краја године очекује завршетак радова на 12 пристаништа, са Земуном можда и 13.
„То значи да ћемо дати већу шансу туристима који долазе крузерима да посете не само Београд већ и друге делове наше лепе земље. Ковид криза променила је све нас па и начин путовања, путује се на краће дестинације, по Европи, и ми ту шансу треба да искористимо“, оценио је Весић.
Додао је да Србија постаје и све значајнији логистички центар, што значи комбинација ваздушног, воденог, друмског и железничког саобраћаја и истакао да је то будућност Србије, како у развоју тако и у туризму.
Како је рекао, недавно је разговарао са мађарским министром саобраћаја и грађевинарства Јаношем Лазаром о успостављању речне линије између Београда и Будимпеште.
„Имаћемо и домаће речне линије између Митровице, Шапца, Београда и то је нешто што потпуно мења квалитет живота. То ће смањити број аутобуса или аутомобила који загађују животну средину, повећати комфор живота, људи и повезати нашу земљу“, истакао је Весић.
Додаје да саобраћајно повезивање не значи само да су људи ближи једни другима већ отвара и могућности за формирање нових радних места због повећања броја страних туриста који ће посетити Србију.
„Сваки страни туриста који дође овде оставиће између 150 и 200 евра. Када то саберете видећете колико је то новца за људе који држе ресторане, продају сувенире и друге делатности које су повезане са туризмом. Зато имамо пројекат Заплови Србијом који подразумева још више марина и оваквих пристаништа“, рекао је Весић.
Истиче да је и изградња фабрика за пречишћавање отпадних вода јако важна како би биле очуване реке у Србији.
„Само Београд годишње, веровали или не, у Дунав избаци запремину од 60.000 олимпијских базена фекалија. То значи да ћемо да чувамо наше реке, да радимо обалоутврде, старе поправљамо, да имамо више пристаништа, марина, наутичких села, лука и на тај начин водни саобраћај доведемо у наше градове и тако омогућимо бољи развој сваког нашег града“, закључио је Весић.
Градоначелница Сремске Митровице Светлана Миловановић подсетила је да су пре неколико деценија Савом пловили пароброди, а сада ће, како је истакла, Савом пловити крузери.
„Сремска Митровица је занимљива и по томе што се у ту граде највећи речни туристички крузери у Бродоградилишту „Вахали”, који се налази на десној обали реке Саве, а послује од 2013. године. Бродови који се граде су српски производ као и дизајн и изградња. Они су сведочанство великог знања и рада наших радника“, рекла је Миловановић.
Директор Агенције за управљање лукама Вук Перовић, истакао је да је ово осмо међународно путничко пристаниште за речне крузере у Србији и оценио да наша земља има велике наутичке потенцијале.
„Због густе мреже пловних путева имамо могућност да развијамо хиљаде и хиљаде километара пловних путева и 650 километара канала. Отварањем овог пристаништа искористићемо потенцијал не само за крузинг већ и за линијске и међуградски и међународни саобраћај“, навео је Перовић.
Перовић је нагласио да је завршетак пристаништа „пример добре праксе како институције на различитим нивоима могу добро да сарађују и у брзом временском року заврше овако значајан пројекат“.
Преузмите андроид апликацију.