Почетна > Бизнис
Бизнис Србија

Весић: Моравски коридор биће готово крајем 2025. и почетком 2026. године

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће крајем 2025. и почетком 2026. године бити у потпуности завршен Моравски коридор, који се тренутно ради, а да ће до краја ове године у саобраћај бити пуштено 30 километара тог коридора, чиме ће у саобраћај бити укључени Трстеник и Врњачка бања.
FOTO TANJUG/ JADRANKA ILIĆ/ bg

Он је у разговору за Танјуг истакао да је дужина Моравског коридора 112,4 километара.

„Овде имао две деонице, од Прељине до Мрчајеваца и од Мрчајеваца до Адрана, једна је 12 километара, а друга је 18. Радимо да буде завршена и нека од тих деоница. У сваком случају крајем 2025. и почетком 2026. имаћемо још тих додатних 25 километара од Врњачке бање до Адрана и то је онда комплетно завршен Моравски коридор“, рекао је Весић.

Моравски коридор је, како каже, значајан за развој локалног туризма и локалних инвестиција, а ради се и измештање готово 30 километара Западне Мораве.

„Овде живи скоро 500.000 људи, имамо велике градове као што су Краљево, Крушевац, Врњачка бања и Трстеник. Неопходно је да се у Краљево доведу још неке фабрике и на томе раде и премијер Вучевић и председник Вучић. Радимо сви заједно, али суштина је да се уради инфраструктура и зато је овај коридор важан“, казао је Весић.

Он је, обилазећи радове на петљи Адрани сектори 3 Моравског коридора, навео да ће на тој петљи почети брза саобраћајница ка Новом Пазару.

„Значи 84 километра, она се сада пројектује. То је брза саобраћајница Краљево – Рашка – Нови Пазар, чиме ћемо Нови Пазар и Рашку везати на брзу саобраћајницу. Ви ћете стизати од Новог Пазара до овог места рецимо за 20-25 минута. А горе, мало изнад, има још једна петља Катрга према Прељини. Ту ће се укључивати обилазница око Крагујевца. Сада радимо 22 км обилазнице, треба да се ради још 36 км“, рекао је Весић.

Министар додаје да ће то пружити директну везу према аутопуту Београд – Ниш, чиме ће овај део Србије бити премрежен мрежом аутопутева и брзих саобраћајница.

„А то значи да ће људи живети боље, да ће имати више инвестиција и да ћемо створити праву децентрализацију“, истакао је.

Весић наводи да је петљи Адрани сектори 3 Моравског коридора први паметни аутопут где аутомобил директно комуницира са аутопутем.

„Ви знате да постоји директива Европске уније да сви нови аутомобили имају директну комуникацију са софтверима на аутопуту. Тако да наредних година више нећете моћи да возите брже него што је дозвољено, пошто ће аутомобил читати знаке уместо вас, ако ви не знате да их читате“, рекао је Весић.

Министар наглашава да ће то обезбедити прописну вожњу и подсетио да се комплетна регулација реке ради у складу са стандардима.

„То је заиста огроман подухват, не само изградња саобраћајнице“, поручио је Весић за Танјуг.

Kvalitetno svinjsko meso izvozna šansa Srbije u EU

 

Преузмите андроид апликацију.