Брзе пруге омогућавају развој туризма, локалног бизниса и већу мобилност становништва, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и најавио нове инвестиције у железничку инфраструктуру међу којима и реконструкцију 400 километара пруга у Војводини.
Како је рекао, прва од тих пруга је Суботица-Сомбор-Богојево-Сајлово-Нови Сад дужине је око 150 километара, друга је пруга која од Панчева иде на Орловат, Зрењанин, Кумане, Банатско Милошево, Чоку, Сенту до Суботице, дужине око 200 километара, док је трећа пруга Врбас-Сомбор у дужини око 50 километара.
„Ако томе додамо да крећемо сада са Светском банком у пројектовање пруге Панчево-Вршац-румунска граница, то јасно говори да ћемо у наредном периоду као земља дати акценат на реконструкцију железничког саобраћаја и те пруге које реконструишемо, њима се неће возити 200 на сат, али ће се возити 100 или 120 километара на сат што је у односу на садашње време велики помак“, рекао је Весић гостујући на телевизији Прва.
Он је подсетио да је после осам година, поново успостављена железничка линија на релацији Суботица-Сегедини која је, како је навео веома важна како живот грађанки и грађана Суботице али и Сегедина.
Та пруга је, како је додао, електрифицирана и њоме сада возови иду 120 километара на сат.
„За почетак ћемо имати пет полазака дневно из Суботице према Сегедину и обратно – два ујутру, два поподне и један увече“, рекао је Весић и додао да се процењује да је то за сада довољно, али да ће се, уколико буде било потребе, размишљати и о повећању броја возова.
Весић је подсетио да се гради брза пруга до Суботице која ће, бити завршена до краја 2024. након чега ће бити потребно неколико месеци за њено тестирање, док се очекује да ће возови том пругом почети да саобраћају најкасније у марту 2025. године.
Министар је истакао да ће се том пругом од Београда до Суботице и обратно стизати за сат и десет минута што ће, потпуно променити живот људи у Суботици и читавом том крају.
„Брзе пруге омогућавају развој туризма, локалног бизниса и оно што је најважније већу мобилност становништва јер можете да живите у једном граду, а радите у другом“, рекао је Весић.
Он је навео да ће изградња брзе пруге Београд-Ниш, дужине 230 километара, почети током следеће године и додао да ће, када она буде завршена, путовање између та два града трајати сто минута, а да ће се између Ниша и Суботице возом стизати за мање од три сата, ако се узме у обзир да ће се од Београда до Суботице путовати 70 минута.
„Потписали смо меморандум са Владом Северне Македоније и конкуришемо за наставак пруге пред ЕУ од Ниша, односно од Брестовца до Скопља. То је 136 километара код нас и 50-ак километара код њих“, рекао је Весић.
Према његовим речима, чека нас и реконструкција регионалних пруга и он очекује да ће следеће године почети реконструкција другог дела пруге Београд-Бар, од Ваљева до Врбнице.
„Реконструисали смо пругу од Београда до Ваљева. Тренутно радимо реконструкцију пруге Ниш-Димитровград дужине око 70 километара. Такође, радимо реконструкцију пруге Ниш-Брестовац, а почињемо да радимо и обилазницу око Ниша. Завршавамо са ЕУ пројектовање за реконструкцију пруге Сталаћ-Краљево-Рудница, дужине преко 150 километара, која је веома важна“, рекао је Весић.
Осим тога, како је додао, заједно са владом БиХ конкуришемо пред ЕУ за добијање фиансијских средстава за реконструкцију пруге Београд-Сарајево.
Министар се осврнуо и на нови мост преко Западне Мораве у Мрчајевцима који је изграђен на месту старог, срушеног у јунским поплавама.
Навео је да је домаћа компанија „Лотекс“ саградила тај мост три и по месеца пре рока и додао да је то пример да имамо добре домаће компаније које могу да се носе са страним компанијама и раде овакве врсте компликованих послова.
Весић је рекао да нови мост има носивост 60 тона и да без проблема може да прими саобраћај који је предвиђен, подсећајући да је, у међувремену, завршен и мост у Адранима на Ибарској магистрали, који се такође урушио у јунским поплавама.
Преузмите андроид апликацију.