Регулације Формуле 1 везане за погонску јединицу 2026. године ускоро ће бити и званично објављене.
После 12 месеци преговора и расправа, контроверзни правилник погонске јединице Формуле 1 одлази у FIA на инспекцију и званично одобрење.
Једно од битних питања биће Порше и Ауди илити њихов улазак у шампионат, тј да ли ће се и на који начин увести један или оба произвођача.
Пре него што је коронавирус покорио планету, FIA је представницима Формуле 1 представила нови правилник који је требало да буде на снази од 2021. године и да ће хибридна ера трајати до краја 2024. године, а на сцену ступа „зелена иновација“.
Поента је смањење коришћења угљеника, што доноси нови правилник око дизајнирања шасије јер као што знате лак и чврст материјал од угељничних влакана прилично је устаљен.
Након пандемије је, ипак, одлучено да се правилник око шасије неће мењати још неко време и фокус је прешао на моторе, односно на погонску јединицу која се није мењала од 2014. године.
У јулу 2021. године, током тркачког викенда у Аустрији директори Мерцедеса, Ферарија, Поршеа, Реноа и Аудија са све Хондиним представницима из Ред Була били су на важном састанку за погонску јединицу и циљ је био да се регулације (макар основица) доносе до краја 2021. године на инсистирање Жана Тода.
План је био да постоји нека врста буџета (илити саларy цап) за дизајнирање мотора уз неколико финансијских и оперативних изузетака. Друга ставка је генератор топлоте (MGU-H) систем „опоравка“ енергије који би требало да буде избачен, као и да се СУС мотор и хибридна снага поделе на 50/50, а не 75/25 како је тренутно.
Да се потпуно избаци угљеник и да се све представи јавности 2026. године.
Што се Поршеа и Аудија тиче, они су пристали на услове око промене правилника за дизајн мотора, њихове управе су добиле „зелено светло“ од Формуле 1, једино преостаје да се види да ли ће они бити снабдевачи погонских јединица или ће куповати једну.
У последње време круже гласине да ће Заубер вероватно бити откупљен од стране Аудија, а већ се зна да је Порше купио 50 одсто Ред Була.
Ово је ситуација која не одговара превише актуелним произвођачима погонских јединица јер би се појачала конкуренција, па ће FIA морати да пронађе начин да задовољи све стране.
Жан Тод је гурнут у страну од стране Мохамеда Бен Сулајема који је на чело FIA дошао уместо Мајкла Масија и након неколико састанака никаква одлука везана за погонску јединицу није донета.
У мају ове године је било неких промена на функцијама у FIA што је резултовало нова одлагања…
Порше и Ауди имају жељу да се прикључе шампионату Формуле 1, али своје коначне предлоге до последњег момента нису слали што се актуелним произвођачима и снабдевачима мотора и те како допало.
„Фолксваген група је потценила конкуренцију у Формули 1. Ауди и Порше желе да уђу у Формулу 1, али су намере превише рано открили“, рекао је неименовани шеф једног тима Формуле 1.
Како јавља „RacingNews365“, нацрти плана нове регулације погонских јединица за 2026. годину послати су у FIA у среду и очекује се да резултате добијемо већ за недељу дана.
Незванично се сазнаје да промене у техничком смислу нису толико велике и да ће постојећи произвођачи моћи да „пренесу“ неке веће ствари са старих јединица, док ће новајлије све градити од нуле.
Биће интересантно видети болиде без MGU-H, а још интересантније видети Порше и Ауди у Ф1 уз Ред Бул који ће било уз Порше или Хонду остати као део шампионата, што су добре вести уколико се заиста тако и догоди.
Преузмите андроид апликацију.