Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Велика грешка која се прави приликом окретања волана

Систем управљања аутомобилом омогућава возачу контролу над предњим точковима, олакшавајући скретање и управљање на правим деоницама.
Фото: Pexels/danacetojevic1

Његов рад зависи од неколико кључних делова, као што су волан, стуб управљача, летва и зупчаник. Ови елементи заједно претварају окретање волана у бочно померање точкова, омогућавајући возачу прецизну контролу над возилом у различитим ситуацијама.

Волан је тачка контакта између возача и система управљања. Процес се може објаснити једноставно: када окренете волан, стуб управљача преноси покрет на летву, која помера точкове лево или десно. Летва и зупчаник су кључни за претварање кружног покрета волана у линеарно померање точкова. У савременим аутомобилима, овај процес је често потпомогнут хидрауличким или електричним уређајима, који смањују напор потребан за окретање волана. Серво системи, било да су хидраулични или електрични, помажу да се смањи отпор који возач осећа приликом управљања.

Ови системи омогућавају возилу лакше скретање и пружају већу удобност возачу. Поред тога, серво управљач обезбеђује бржи одзив и глатко управљање, смањујући напор, посебно при мањим брзинама или приликом паркирања, где је прецизност у управљању кључна. У таквим ситуацијама важно је не преоптерећивати волан.

Хабање летве управљача

Шта то значи? Форсирање волана до краја може изазвати озбиљне проблеме. Један од главних ризика је убрзано хабање летве управљача. Ова компонента, када је изложена превеликом оптерећењу, може изгубити своју поравнатост, што смањује прецизност у вожњи и може изазвати вибрације у волану, што утиче на сигурност и удобност током вожње.

Неравномерно хабање гума

Још један проблем код форсирања волана до крајњих граница је неравномерно хабање гума. Када се точкови окрећу под екстремним угловима, долази до неправилног хабања, што скраћује њихов век трајања. Ово утиче на стабилност возила и може изазвати проблеме са приањањем, нарочито на мокрим или клизавим путевима, чиме се угрожава сигурност путника.

Трпи и хидраулични систем

Хидраулички серво систем такође трпи када се волан окрене до краја. Ово додатно оптерећује хидрауличне пумпе и црева, што може довести до цурења или квара система.

Пумпа управљача, која је дизајнирана да смањи напор возача, може се преоптеретити, што може довести до скупих поправки или чак замене целог система.

Претерано окретање волана такође може негативно утицати на вешање аутомобила, оштећујући његове компоненте, смањујући њихову способност да апсорбују ударце. То резултира смањеном удобношћу и већом нестабилношћу, што додатно утиче на дуготрајност система вешања. Поправке могу бити скупе, али пажљиво руковање системом доприноси његовој дуговечности и сигурности у вожњи.

„I ja sam dobijao batine, pa šta mi danas fali“ – evo zašto je ova izjava loša

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке