Почетна > Свет
Свет

Већина Немаца подржава увођење ограничења брзине на аутопутевима

За љубитеље брзине, секције аутобанова на којима нема рестрикција, представљају посебно, срцу драго место.
Фото: Pixabay/Mikes-Photography

Године 1952, власти у тадашњој Западној Немачкој, укинуле су ограничење брзине на ауто-путевима, остављајући појединачним регионима да то регулишу. И дан данас постоје секције на којима нема ограничења, али по најновијој анкети, већина Немаца би желела да се то промени, међутим, не из разлога које бисте претпоставили, пишу Вреле Гуме.

Овде не говоримо о маргиналној већини, тек нешто изнад маркера који означава половину. По DW.com, 60 одсто грађана подржава ограничење брзине од најмање 130 км/х, док 38 одсто не жели да се ствари промене по том питању.

Ипак, није безбедност оно што је примарни разлог. Брза вожња подразумева и вишу потрошњу горива, што за последицу има повећану емисију издувних гасова. У време када се грађани у Немачкој суочавају с кампањама које налажу ограничавање емисије угљеника, они се радије одлучују за рестрикцију брзине него за додатне порезе за ствари као што су гориво, месо и млечни производи.

Наравно, безбедност је и даље важна ставка, али у овом контексту, чини се да је анкета мотивисана избором између спорије вожње и виших пореских трошкова.

У извештају се даље наводи да ограничење максималне брзине на аутобановима може да редукује емисију угљеника у Немачкој за два милиона тона годишње.

Међутим, чини се да немачке власти тренутно нису посебно вољне да се против климатских промена боре кроз таква ограничења. Врло је вероватно да би резултати анкете били другачији да у све није укључено питање пореза. С обзиром на избор између плаћања више новца или спорије вожње, сасвим је разумљиво што су људи радије за то да задрже више новца у својим џеповима.

У сваком случају, не треба очекивати да ће се статус Немачке као „храма брзине“ ускоро променити. С електричним возилима која добијају на замаху, посебно у сфери перформантних модела, аргументи за рестрикције брзине ради ниже емисије угљеника неће трајати вечно.

Pet zemalja iz kojih Srbija uvozi najveći broj polovnih automobila

Преузмите андроид апликацију.