Већина аутомобила у Европској унији емитује исту количину угљен-диоксида као пре 12 година, циљ нето нулте емисије штетних гасова је још увек далеко, наводи се у најновијем извештају Европског ревизорског суда (ЕЦА) који је објављен на веб страници ове компаније.
Према извештају ревизора, стварне емисије из конвенционалних аутомобила, који и даље чине скоро три четвртине нових регистрација возила, такорећи нису опале у поменутом периоду.
„Током последње деценије, емисије су остале константне за дизел аутомобиле, док су се незнатно смањиле за 4,6 одсто за бензинске аутомобиле“, рекли су ревизори у саопштењу.
У наведеном периоду је маса нових аутомобила порасла просечно за 10 одсто, а снага мотора за 25 одсто, што утиче на раст штетних емисија.
Зелена револуција у Европској унији је могућа само ако на друмовима буде знатно мање возила која загађују, рекао је члан Европског ревизорског суда који је водио аудит, Пјетро Русо, додавши да је у питању „огроман изазов“.
ЕЦА истиче да Европска унија мора да „убрза напоре“ да би смањила емисије угљен-диоксида и да електрични аутомобили играју кључну улогу у том процесу.
Prihod Tesle u četvrtom kvartalu 2023. ispod očekivanja, akcije pale šest odsto
Преузмите андроид апликацију.