Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

„Важно је да учимо како да учимо“

Ускоро у школама почињу провере знања. Да ли знамо како да учимо и како и то можемо да научимо, сазнајемо од др Вука Рајовића, руководиоца школског дела НТЦ (Никола Тесла Центар) програма.
Фото: PrtSc/НТЦ систем учења

„Пре тридесетак година, ми смо писали на табли и у свесци, понављали, понављали, и сматрали да смо тако нешто научили.

То знање је привремено и више за оцену. Међутим, када дођу нова знања, тешко их повезујемо са оним што смо већ научили“ рекао је др Рајовић.

Тако се дошло и до циља којим се руководи НТЦ програм, а то је да се пронађу технике и методе које ће помоћи да ученици и наставници на другачији начин активирају мисаоне процесе.

„Већ од основне школе се гомила градиво, али оно и бледи тако да настају рупе, па се не може надограђивати ново знање. Одређеним методама је важно то памћење поспешити.

Тако постоји тзв. прича за памћење. Ту се користе технике асоцијација и нелогичних прича, коју је развила Марина Илић из Београда, а може да се примени за сваки предмет.

Ово је прави начин на који мозак „воли“ да функционише и да цео ради, а дугорочно се и запамти материја.

Чланови тима НТЦ програма су радили пре неколико месеци истраживање у коме су снимали активности мозга приликом репродуктивног учења и помоћу НТЦ методологије.

Закључак који су добили је да се током НТЦ методе комплетан мозак укључио у памћење док се код репродуктивне методе само један део мозга активирао.

Саговорник сматра да се за добре резултате питају и учитељи, наставници и професори, којима НТЦ програм такође држи разне видове усавршавања и тек умрежавањем свих учесника у педагошком процесу се шири мрежа знања, када сви уче једни од других и иновацијама у настави.

У новембру месецу ће се у Новом Саду одржати пета међународна конференција „Нови изазови у едукацији“ где се представљају нове игре, нове методе које примењују Програм у пракси.

На НТЦ сајту ће заинтересовани моћи ускоро да нађу све податке везане за тај догађај.

Интересантан податак са Гугла је да је од настанка цивилизације до 2010. године број информација мањи него што их је настало од 2010. до 2015. године!

„Због тога је важно развијати функционално размишљање и знање“ истакао је Рајовић и додао је, да их препознамо и да их на прави начин повежемо.

Саговорник саветује ученике да оду на сајт НТЦ-а и потраже задатке за вежбање што може да им помгне за „прву руку“ пред прве провере знања а родитељима буде путоказ за помоћ деци.

Веб сајт је www. ntcucenje.com а активне су и друштвене мреже нтсистем учења.

Edukativna tribina “Biciklisti pitaju grad“

 

Преузмите андроид апликацију.