Агенција за безбедност саобраћаја саопштила је данас да је на седници Владе 28. септембра, на основу Закона о планском систему Србије, усвојена Стратегија безбедности саобраћаја Србије од 2023. до 2030. са пратећим Акционим планом безбедности саобраћаја од 2023. до 2025. године, са циљем да Србија буде међу 10 најбезбеднијих земаља Европе.
У складу са одлуком Тела за координацију послова у безбедности саобраћаја, Агенција је формирала Радну групу за израду Нацрта стратегије безбедности саобраћаја Србије за период од 2023. до 2030. године, која је обухватала представнике 32 субјекта безбедности саобраћаја на државном и локалном нивоу.
Током израде стратегије и пратећег трогодишњег акционог плана, спроведена је анализа проблема и развијени циљеви, показатељи, активности и трошкови за остварење пет посебних циљева ове стратегије.
У процес израде стратегије и пратећег акционог плана активно је укључен и консултован Републички секретаријат за јавне политике.
Доношењем међусекторске Стратегије безбедности саобраћаја Србије за период од 2023. до 2030. године поставља се основ за стварање система у којем би безбедност саобраћаја била један од друштвених приоритета свих грађана.
Општи циљ стратегије јесте смањење броја погинулих и тешко повређених лица за 50 одсто до 2030. године, у односу на 2019. годину, и нула погинуле деце у саобраћају од 2030. године.
Уколико се ови циљеви остваре, у Србији ће бити спашена најмање 1.382 живота, међу којима је 68 деце.
Доследно пратећи принцип „нулте толеранције“, просечне годишње друштвено – економске последице (трошкови, губици и штете) саобраћајних незгода у Србији би биле значајно мање од 4,1 милијарде евра.
Финансијски оквир за достизање општег циља односно реализацију свих мера и активности из стратегије и пратећих акционих планова на годишњем нивоу износи око 10 одсто укупних друштвено – економских последица саобраћајних незгода.
У циљу додатног усклађивања Стратегије и светских, односно европских принципа у области безбедности саобраћаја, структура ове стратегије прати светске правце, препознаје и ослања се на светске успешне праксе у области безбедности саобраћаја.
Посебно Глобалне циљеве одрживог развоја, Глобалне циљеве безбедности саобраћаја, Резолуције УН о глобалном унапређењу безбедности саобраћаја закључно са Резолуцијом од 2. септембра 2020. године којом се период од 2021-2030. године проглашава
Другом деценијом акције за безбедност саобраћаја, Стокхолмску декларацију, Глобални план друге деценије акције за безбедност саобраћаја, Оквирну политику безбедности саобраћаја ЕУ за период 2021-2030. године као и Акциони план безбедности саобраћаја Западног Балкана.
Otvoren administrativni prelaz Brnjak, Jarinje i dalje zatvoreno
Преузмите андроид апликацију.