Почетна > Бизнис
Бизнис

Ускоро и странци за воланом аутобуса у Београду

Житеље главног града Србије за месец и по дана, уз актуелне домаће возаче, у јавном превозу почеће да превозе и инострани, најављују приватни превозници. У току су „озбиљни преговори” о упошљавању страних шофера из неколико различитих земаља. Разлог за овај маневар превозника је дугогодишњи проблем одласка домаћих возача, па како би се попунила упражњена места и да би превоз наставио да функционише несметано, овај корак је, додају превозници, био неминован.
Фото: Unsplash/masajek

Они очекују помоћ државе у „убрзавању процеса интеграције страних возача”, који ће свакако за рад за српским воланом морати да имају све дозволе и знања као и наши возачи. Очекује се да у почетку једина већа препрека буде језик јер тешко да ће они владати српским.

Ако све буде текло како превозници очекују, страни шофери ће бити упослени у току важења летњег реда вожње, који је у суботу ступио на снагу, а који подразумева од 20 до 25 одсто мање возила. За викенд је почео да се примењује летњи ред, али радни дани су реалнији показатељ какво је стање у превозу. Како кажу путници,  лако се уочи да је проређен интервал полазака. На појединим линијама јуче су приметније биле и гужве, на пример, на линији 26, али на некима је било супротно, полупразних возила, што је у појединим деловима дана био случај на линији 95 у оба смера.

Због смањеног броја возила засада се не примећују веће гужве у јавном превозу у односу на оне на које смо навикли, кажу превозници и додају да ће реалнија слика бити наредних недеља.

Када је реч о ставу Београђана на ову тему, ту нема изненађења. Као и претходних година, и 2022. велики део житеља главног града истиче да не види смисао увођења летњег реда вожње јер ово није доба СФРЈ, када се колективно, готово у исто време, ишло на годишње одморе и када се „празнио” град. Како подсећају суграђани, многи међу њима раде увелико у току лета.

„Мени није јасно како они који регулишу јавни превоз не прате календар обавеза Београђана. Ево, сада се полажу и пријемни испити и матуре, и ђаци и студенти имају потребу за превозом. И уместо да се с тим обавезама усклади и ред вожње, да се зимски продужи макар за још недељу дана, они уводе летњи“ сматра суграђанка Ранка Бранковић.

И није само летњи ред вожње оно што тренутно у превозу коментаришу грађани. То су и климе и расхлађивање возила. У добром делу возила оне раде, али није ни мали број возила која климе немају уопште или су оне неисправне, па је једини спас отварање прозора. Непостојање клима или њихова неисправност углавном су обележје доста старих возила ГСП-а, док је код приватника друга прича. И на њиховим линијама има неклиматизованих возила, али то је или када возач заборави да упали климу или када је она тренутно у квару. Возила приватника климе свакако морају да имају јер је то обавеза коју приватници, за разлику од ГСП-а, имају по уговору са градом. На све то, приватни превозници за разлику од највећег градског превозника, имају у просеку знатно млађи возни парк, а самим тим и климатизована возила.

Kinezi kupuju 292 Erbas aviona

Преузмите андроид апликацију.