Потенцијално увођење додатних увозних дажбина Европске уније на електричне аутомобиле произведене у Кини могло би да нашкоди Немачкој, упозорио је министар саобраћаја те земље.
„Немачка економија зависи од отворених тржишта”, рекао је Фолкер Висинг у интервјуу за „Блумберг”, додавши да би његова земља требало да гарантује „једнаке услове тржишта” за све.
Европска комисија је прошлог месеца најавила истрагу о наводним субвенцијама које је кинеска влада пружила „Тесли”, „БИД-у” и другим тамошњим произвођачима и извозницима електричних аутомобила.
Очекује се да ће истрага, која такође укључује „БМВ” и друге западне произвођаче аутомобила који извозе кинеска електрична возила у ЕУ, трајати отприлике годину дана и могла би довести до тога да Брисел уведе додатне увозне царине, пише амерички медиј и додаје да би то могло изазвати одговор Пекинга који би нашкодио „БМВ-у”, „Фолксвагену” и „Мерцедесу”, којима је Кина највеће извозно тржиште.
Немачки министар саобраћаја је у интервјуу такође рекао да подржава увођење синтетичког горива у широк дијапазон индустрија, али да не сматра да би ваздухопловство и транспортна индустрија требало да имају повлашћен приступ овом гориву, којег и даље има у ограниченим количинама.
„Блумберг” наводи да ће конкуренција за приступ климатски неутралним горивима ометати амбициозни циљ ваздухопловне индустрије да достигне неутрални ниво емисија угљеника до 2050. године, преноси РТ Балкан.
Преузмите андроид апликацију.