Возачи не би требало да журе да своје аутомобиле стављају на огласне сајтове током зимске сезоне, већ је боље сачекати и продати аутомобил на пролеће. Да је потражња у пролеће већа него током хладнијих месеца потврђује извештај компаније за аутомобилске податке у коме се наводи да 8,2 одсто свих годишњих упита о историји половних аутомобила буде у марту, 8,4 одсто у априлу, а 8,5 одсто у мају.
Време продаје аутомобила зависи од неколико фактора, као што су врста возила, локација и тренутна ситуација на тржишту, међутим, избор правог времена у току године такође може помоћи да се аутомобил прода брже. Пролеће је лакше време за вожњу, јер су дани дужи и има мање опасности, попут мокрих или снежних путева.
„Почетници у вожњи обично преферирају да почну возити аутомобил у сигурнијем окружењу, што утиче на потражњу”, навео је стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у компанији Матас Бузелис.
Како се наводи у извештају компаније „Кар Вертикал”, крај лета и почетак јесени такође су доба када је добро продати возило и према њиховим подацима, највише извештаја о историји аутомобила добијају у августу (9,1 одсто) и септембру (8,9 одсто).
Избор правог тренутка може помоћи да се возило брже прода и добије више новца, а када је потражња мања, продавци често морају преговарати и спуштати своју тражену цену.
Продаја кабриолета усред зиме може бити проблематична – ови аутомобили обично привлаче купце у пролеће и лето, док СУВ и возила са погоном на све точкове имају стабилну потражњу током зиме, јер купци често траже сигуран аутомобил са добрим пријањањем.
Према извештају, најгори месеци за продају аутомобила су децембар и јануар, пошто многи људи штеде новац за предстојеће празничне трошкове и избегавају веће куповине. Према подацима, у децембру је само 7,6 одсто годишњих провера аутомобила.
Међутим, како Бузелис истиче, полован аутомобил у добром стању с чистом историјом може се брзо продати, јер је потражња за добро очуваним возилима већа него икада. Пружање потенцијалним купцима података о историји такође може помоћи да се аутомобил прода брже, стварајући осећај поверења и транспарентности, преноси Танјуг.
Ford povlači gotovo dva miliona vozila zbog rizika od problematičnih delova
Преузмите андроид апликацију.