Вредност новозакључених лизинг уговора у првом кварталу 2024. године порасла је 20 процената у поређењу са истим периодом прошле године. У просеку свако треће ново возило финансирано је путем лизинга, а током прошле године двоструко је повећано и финансирање електричних возила путем лизинга.
Ово су закључци Асоцијације лизинг компанија Србије (АЛЦС) саопштени на панелу о електро-мобилности одржаном на Фрушкој гори.
Теодора Миленковић, генерални секретар Асоцијације лизинг компанија Србије АЛЦС истиче да је вредност новозакључених уговора у првом кварталу 2024. износила више од 206 милиона евра, а да у структури уговора предњаче путничка возила са 47 процената.
„У првом кварталу 2024. године, број уговора порастао је за чак 28 процената, а пласман путничких возила прате комерцијална, теретна и остала возила, машине и опрема, па некретнине”, објашњава Миленковић и додаје: „Према МУП-овим подацима о првој регистрацији, у прва три месеца 2024. године, продато је 20 процената више путничких и лаких комерцијалних возила у поређењу са истим периодом претходне године. Ово се делимично може објаснити добрим резултатима Сајма аутомобила, чији су позитивни ефекти утицали и на лизинг тржиште”.
Иван Јауковић, председник УО АЛЦС, подсећа да је лизинг кључна подршка малим и средњим предузећима, предузетницима и пољопривредницима, поготово у почетним фазама развоја пословања и додаје да, према подацима Европске инвестиционе Банке (ЕИБ), ова предузећа чине већину пословних субјеката у Европи и омогућавају три четвртине послова на тржишту.
Кад су у питању физичка лица, Јауковић објашњава да трендови указују на промену односа према власништву над возилом:
„Некада је било важно поседовати аутомобил на лично име и то возило се, у неку руку, преносило из генерације у генерацију. Данас, младе генерације имају потпуно другачији однос према свему томе. Њима није важно шта им пише у саобраћајној дозволи, али им је битно да искористе све предности тржишта. Лизинг им, у неким ситуацијама, пружа потпуно сервисирање возила, могућност замене возила у одређеном периоду и прилагођавање рате у складу са могућностима, те се она може отплаћивати месечно, годишње или на неки други начин”.
Током дискусије, Борис Стевић, члан УО АЛЦС је истакао да би укидање ПДВ-а на камату учинило лизинг атрактивнијим код набавке нових и половних путничких возила: „Овакво решење омогућило би већем броју грађана и привредним субјектима да обезбеде новија возила и позитивно утичу на смањење нивоа загађења. На овај начин унапредили бисмо садашњи просек старости возила у Србији који је 17,5 година, док је просечна старост возила у Европској унији 12 година”.
Преузмите андроид апликацију.