Удео страних прозвођача аутомобила на кинеском тржишту се у последње две године смањио са 53 одсто на 33 одсто.
Како се наводи, кинеска државна подршка за локалне компаније и раст конкуренције су довеле до смањење удела страних компанија, пре свега Тојоте, Мицубишија, америчког Џенерал моторса (ГМ), Фолксвагена и Тесле.
Удео кинеских компанија посебно расте на тржишту електричних возила где сада чини 40 одсто укупне продаје ЕВ у тој азијској земљи.
Према подацима Кинеског удружења за путничка возила, продаја Фолксвагенових возила у Кини је у другом кварталу 2024. пала за 19 одсто међугодишње, продаја Бе-Ем-Веа (BMW) за четири одсто, возила Џенерал моторса за 29 одсто, Тојоте за 20 одсто.
Нова генерација кинеских потрошача има много више поверења у локалне брендове него њихови родитељи који су преферирали западну робу.
Одрасла је нова генерација Кинеза која је навикла да купује ствари преко Алибабе и да комуницира преко кинеске платформе Вичет, тако да кинески брендови код њих више не изазивају негативну конотацију, преноси Комерсант.
Cena nafte Brent pala ispod 73 dolara za barel, prvi put od decembra 2023.
Преузмите андроид апликацију.