Почетна > Бизнис
Бизнис

У регистар „Не зови” уписана 29.683 потрошача

У регистар „Не зови” се уписују потрошачи који не желе да примају позиве трговаца у којима им нуде разне производе и услуге. Лане, прве године постојања, уписало се 29.683 грађана, речено је Танјугу у Регулаторном телу за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ), при коме овај регистар и постоји.
Фото: Unsplash/arlington_research

Приступ регистру са могућношћу уписа и исписа броја има 19 оператора, а 142 трговца имају право да приступе регистру и виде све уписане телефонске бројеве који, у складу са Законом о заштити потрошача, не желе да буду позивани, кажу у РАТЕЛ-у.

Највећи број уписаних је из „Јетела” – 12.789 или 43,09 одсто – а следе „А1” са 7.782 уписанa и „Телеком”, чијих се 7.045 корисника изјаснило да не жели да прима позиве трговаца у којима им нуде производе или услуге.

Регистар „Не зови” почео је да ради 5. јануара прошле године. Упис или испис појединог броја у овај регистар може да затражи само корисник телефонског броја, а захтев се подноси преко апликације, електронским путем, или у пословним просторијама оператора.

Постојање регистра „Не зови” обавезује трговце да, пре него позову било који број, провере да ли се он налази на листи оних који не желе да примају позиве у којима се нуде роба или услуге, а прописане су и новчане казне за трговце који позивају грађане чији су бројеви уписани у регистар.

Иначе, потрошачка организација „Ефектива” је у октобру упозорила да је у овај регистар уписано тек један одсто од неколико милиона мобилних и фиксних бројева.

Они су објаснили да је од почетка рада овог регистра тржишна инспекција примила 25 пријава грађана, због којих је извршено 19 инспекцијских надзора, а само у пет случајева је покренут прекршајни поступак.

Uvoz povrća u Rusiju u 2024. godini porastao za blizu 10 odsto

Преузмите андроид апликацију.