Трговинска размена Србије са Кенијом увећана је три пута у односу на 2019. годину и у прва три квартала 2022. године износила је 11,3 милиона долара.
Домаће компаније прилику виде посебно у области пољопривреде, прехрамбреној индустрији, грађевинарству, ИТ и туризму.Почетком прошле године Привредна комора Србије (ПКС) је потписала Меморандум о разумевању са Привредном комором Анголе, а размена са Анголом је превазишла четири милиона долара до септембра прошле године и већа је за 2,5 милиона у односу на укупну размену за целу 2021. годину, објављено је на сајту ПКС.
Како се наводи, прошлу годину обележило је и неколико нових извозника на ово тржиште па је тако српска Нелт група, посредством своје компаније Нелт ЛДА, отворила фабрику слатикиша у Анголи.
„Свако тржиште захева развијање пословних односа са локалним актерима. Често, дипломатска представништва Србије у иностранству пружају значајну подршку и дају иницијативу развоју ових односа, што је веома важно, док ми, са своје стране, покушавамо да изградимо контакте и повећамо присуство на важним манифестацијама како бисмо у будућности отворили врата домаћим компанијама“, каже Вања Петковић из Центра за Блиски исток и Африку у ПКС.
Саудијска Арабија представља веома велико тржиште, зависно од увоза воћа, поврћа и других прехрамбрених производа, нуди значајне пословне прилике, које још увек нису у довољној мери искоришћене од стране српских компанија.
„У последње време Саудијска Арабија се значајно отвара за сарадњу са многим државама. Неке домаће компаније су ову прилику искористиле и успеле да се пробију на овом тржишту“, каже Петковић и истиче да ће у фокусу ПКС у наредној години бити и повезивање српских предузећа са компанијама у Саудијској Арабији.
Такође, компаније из Анголе су биле присутне на Сајму пољопривреде у Новом Саду као и Сајму намештаја у Београду, док ће крајем јула ове године бити организован интернационални сајам у Луанди.
У условима глобалне неизвесности којој је данас изложена светска економија, кажу из ПКС, потребно је да компаније, посебно оне које послују са иностранством, имају свест о неопходности диверсификације ризика изласком на нова тржишта.
Управо су регион Блиског истока и Африке, посебно Кеније, Анголе и Саудијске Арабије, перспективна тржишта са великим пословним шансама које би домаћа предузећа могла да искористе.
Половина потрошача у СРБ троши више од 3.000 динара месечно на дигиталне услуге
Преузмите андроид апликацију.