Нова сезона у шампионату Формуле 1, 73. по реду, уз низ нових правила, почиње у недељу трком за Велику награду Бахреина.
Програм ће на стази Сахир почети првим слободним тренингом у петак од 13 часова, три сата касније на распореду је други тренинг, док се трећи одржава у суботу од 13 часова.
Квалификације пред трку почињу у суботу од 16 часова, а прва овосезонска трка вози се у недељу у исто време.
Титулу светског првака брани возач Ред Була Холанђанин Макс Верстапен, који је прошле сезоне до укупне победе стигао у последњем кругу последње трке у Абу Дабију, након контроверзне завршнице, у којој је претекао возача Мерцедеса Луиса Хамилтона и онемогућио га да освоји рекордну осму титулу.
Одлуке у последњој трци прошле сезоне утицале су на отказ директору трка у шампионату Мајклу Масију, а довеле су и до промена правила приликом изласка на стазу сигурносног возила.
На тој трци Маси је дозволио само петорици возача између Хамилтона и Верстапена да уђу у исти круг са водећим пре поновног старта, а од ове сезоне правило гласи да ће у исти круг ући или сви или ниједан возач, у складу са одлуком дирекције трке.
Правила су промењена и по питању бодовног систетма.
Прошле године возачима је у Белгији додељена половина бодова, иако су одвезли само два круга у кишним условима иза сигурносног возила.
Од ове сезоне тркачи ће морати да одвезу најмање два круга под зеленом заставом. У случају да се одржи мање од 25 одсто трке само петорица најбољих добиће бодове (6-4-3-2-1).
Ако се одвезе између 25 и 50 одсто трке бодови се додељују деветорици возача (13-10-8-6-5-4-3-2-1), док ће између 50 и 75 одсто завршене трке донети бодове десеторици возача (19-14-12-9-8-6-5-3-2-1).
Ову сезону обележиће и техничке промене на болидима попут коришћења гума пречника 18 инча (46 центиметра), уместо досадашњих 13-инчних гума.
Таква промена довешће до повећања тежине болида за око 50 килограма.
Промене ће се десити и у погледу аеродинамике и шасије болида, а процењује се да ће нови болиди бити спорији за око 3,5 секунди у односу на прошлогодишње.
Спринт трке које су уведене прошле сезоне остаће у календару и возиће се за Велику награду Емилије Ромање (24. април), Велику награду Аустрије (10. јул) и за Веллику награду Бразила (13. новембар).
Бодове ће сада освајати осам најбољих возача у спринт трци, уместо досадашње тројице возача, а спринт ће и ове сезоне одлучивати о стартним позицијама пред главну трку.
Најбржи круг у главној трци доносиће и даље додатни бод, уколико возач буде међу 10 најбољих.
Највећа промена међу возачима је прелазак Џорџа Расела из Вилијамса у Мерцедес, где ће наследити Валтерија Ботаса, који ће од сада возити у Алфа Ромеу.
За швајцарски тим ће ове сезоне возити и први кинески возач у историји шампионата Гуању Џоу, док ће за Вилијамс наступати Тајланђанин Александер Албон.
Пред сам почетак сезоне због војне интервенције Русије у Украјини отказ у екипи Хаса добио је руски возач Никита Мазепин, а њега ће заменити Данац Кевин Магнусен.
Титулу у конкуренцији конструктора брани осмоструки шампион Мерцедес.
Укупно ће бити одржане 22 трке, пошто је отказана трка за Велику награду Русије у Сочију, а први пут возиће се трка за Велику награду Мајамија (8. мај).
Сезона би требало да се заврши трком за Велику награду Абу Дабија, 20. новембра.
Преузмите андроид апликацију.