У Кини ће до 2028. године сваки други камион бити електрични тврди директор кинеског гиганта батерија КАТЛ, који држи више од трећине глобалног тржишта батерија за електрична возила.

Камиони са КАТЛ батеријама могли би смањити трошкове по тони-километру за 35 одсто у односу на камионе са мотором са унутрашњим сагоревањем, рекао је председник и главни извршни директор КАТЛ-а, Робин Зенг.
Више од десетак произвођача камиона у Кини користи КАТЛ стандардизоване батерије на око 30 модела електричних камиона, каже Зенг. Произвођач батерија тренутно гради мрежу станица у Кини како би возачима омогућили да замене батерије ради пуњења.
Ако се Зенгова прогноза о порасту продаје електричних камиона у Кини оствари, то би довело до великих поремећаја на кинеском и глобалном аутомобилском тржишту као и тржишту горива.
Потражња за горивом у Кини се већ стабилизује због пораста продаје електричних путничких аутомобила и растућег броја камиона на течни природни гас (ЛНГ).
Ако електрични камиони постану доминантни колико КАТЛ очекује, потражња би могла почети да опада брже него што се раније мислило.
Након деценија раста, кинеска потражња за транспортним горивима достиже врхунац, јер струја и течни природни гас преузимају тржишни удео од бензина и дизела.
Иако ће снажнији економски раст него што се раније очекивало и растућа потражња за петро-хемикалијама повећати потражњу за нафтом у Кини за 1,1 одсто ове године, потрошња транспортних горива је достигла врхунац, саопштио је прошлог месеца Институт за економска и технолошка истраживања.
И Међународна агенција за енергију (ИЕА) такође верује да је потражња за нафтом у Кини достигла врхунац.
Преузмите андроид апликацију.