У Холандији је забележен нагли пораст телефонских превара, јер преваранти све чешће користе вештачку интелигенцију како би клонрали гласове и лажно се представљали као запослени у банкама и великим компанијама, пренео је „NL тајмс“.

Према подацима националног Центра за помоћ у случајевима превара, у прва три месеца ове године стигло је 9.793 пријаве сумњивих позива – најмање троструко више у односу на исти период прошле године.
Најчешће преваре укључују такозване „хелпдеск позиве“, при чему се преваранти представљају као техничка подршка из фирми попут „Мајкрософта“, „Нетфликса“ или банака, како би дошли до личних и банкарских података.
Просечна штета једне преваре у 2024. години износила је око 21.500 евра.
Стручњаци упозоравају на нагли пораст последица лако доступних алата АИ који могу да имитирају нечији глас за свега неколико секунди.
Ти алати су често бесплатни, па их преваранти масовно користе, истичу они.
Центар за помоћ приликом превара позвао је владу да промени законе који спречавају оператере да поделе информације о позивима са банкама и полицијом.
Кажу да би то помогло да се препознају преваре док су још у току – док преваранти разговарају са жртвама које им управо у датом тренутку шаљу новац.
„Ако банка уочи сумњиву трансакцију и зна да је клијент истовремено на позиву, то може да буде знак за узбуну и прилика да се спречи превара“, рекао је директор холандске телекомуникационе индустрије „NLconnect“, Маће Андресен.
U Osaki se vijori srpska zastava, otvoren EXPO 2025 u Japanu
Преузмите андроид апликацију.