Број путничких аутомобила на електрични погон у државама чланицама Европске уније премашио је милион у 2020. Према подацима Завода за статистику ЕУ (Евростат), ово је 20 пута више од броја забележеног 2013. године и три пута више у односу на 2018. годину.
Највеће стопе повећања електричних аутомобила биле су између 2019. и 2020. године (83 одсто) и између 2018. и 2019. године (64 одсто). У 2020. години њихов удео у укупном броју путничких аутомобила порастао је са 0,02 одсто на 0,4 одсто.
„Возни парк путничких аутомобила у готово свим државама чланицама ЕУ порастао је у последњих пет година, достигавши укупно 250 милиона аутомобила у 2020. години”, наводе из Евростата. Како се наводи, када је реч о Србији, где се три године у континуитету субвенционише куповина аутомобила на електрични погон, регистровано је више од 400 електричних аутомобила и око 5.000 хибрида, што није много, али је показатељ да долази до промена.
Луксембург већ 30 година држи рекорд међу државама чланицама ЕУ у категорији моторизације. У овој земљи стопа моторизације, тј. броја аутомобила на хиљаду становника у 2020. години износила је 682 путничка аутомобила. Потом следе Италија (670), Пољска (664) и Финска (652).
Ниску стопу имају Румуни (379 аутомобила на хиљаду становника), упркос порасту броја регистрованих аутомобила у периоду 2015–2020 (41 одсто), Мађарска (403) и Бугарска (414).
Успорена производња нових аутомобила тренутно диже цене половних аутомобила на тржишту. Тако је у мају ове године објављено да су половњаци достигли рекордне цене и да се понуда смањује брже од тражње. Само прошле године поскупели су за готово 25 одсто, објавио је ХАК. Познаваоци тржишта указују да се тржиште половних возила полако, али сигурно празни.
Познато је да ЕУ жели да забрани нове бензинске и дизел аутомобиле најкасније до 2035, од када би требало да се дозволи продаја само електричних аутомобила.
Да ли ће успети у овом плану још је неизвесно јер су европски медији објавили да само мањина купаца уопште жели електрични аутомобил, док произвођачи у исто време нуде све мање мотора с унутрашњим сагоревањем или их уопште више не нуде. Највећи месечни раст цена класичних путничких возила био је од јануара 2022. до фебруара 2022. (плус 3,2 одсто), након чега следи промена од новембра 2021. до децембра 2021. (плус 2,9 одсто).
Er Srbija uzima još jedan Erbas A330,od oktobra leti za Kinu
Преузмите андроид апликацију.