Белгија је једна од водећих земаља када је реч о рециклирању и употреби старог материјала од дотрајалих возила (ЕЛВ), али годишње хиљаде таквих возила нестане, наводи белгијска организација за рециклирање аутомобила Фебелауто.
Аутомобили који су превише стари, оштећени или више не испуњавају стандарде о загађењу заврше на ауто-отпаду, а одатле се или продају даље или добију ознаку ЕЛВ, што значи да завршавају у једној од 113 локација које је одредио Фебелауто, пренео је „Брисел тајмс“.
Према најновијем извештају, 103.659 возила заврши на тим локацијама, а могуће је рециклирати 97,3 одсто аутомобила.
Упркос великим бројкама, Фебелауто оцењује да око 25.000 до 30.000 возила „нестану“ сваке године.
Ово није проблем само у Белгији, јер годишње 3,77 милиона дотрајалних возила из ЕУ „нестане“.
„Овај проблем настаје, изгледа, највише због недостатака у државним системима регистрације, неповезаности између држава чланица око регистрације и одјаве возила, и незаконитом обрадом и извозом возила на крају животног века“, напомињу аутори из Фебелаута.
Директорка Фебелаута Катрин Ленартс објаснила је да та организација покушава да прикупи тачне податке о несталим возилима у Белгији, али да је то „веома тешко“.
„Јер, једном када вратите таблице, систем више не зна где је ваш аутомобил“, рекла је Ленартс.
За нека возила која нестану из система се верује да се чувају у приватном власништву или се њима тргује незаконито, па се продају другим земљама из ЕУ или се извозе илегално из ЕУ.
SAD: Pens dobio sudski poziv od tužioca da svedoči u istrazi o Trampu
Преузмите андроид апликацију.