Следећа година би потрошачима у Србији требало да донесе више права и заштите. Мења се Закон о трговини, а у њему ће се наћи и прецизнија правила о акцијама и истицању цена.
Ова директива, која је на снази у ЕУ, требало би да се имплементира и код нас, а најважнија измена ће се односити на снижене цене пошто ће трговци тада морати да уз снижену истичу и цену у последњих 30 дана, што ће омогућити купцима да буду сигурни да је реч о реалном снижењу.
Друга промена је Закон о заштити потрошача, у који ће бити имплементиране три нове европске директиве. Оне се односе на нове трендове на тржишту, посебно на маркетинг на интернету.
Ово би требало да доведе до боље информисаности потрошача о њиховим правима, строжег кажњавања трговаца, већу правну сигурност приликом закључења уговора о испоруци дигиталног садржаја и дигиталних услуга.
Практично посматрано, три нове директиве се односе на куповину преко интернета, транспарентност приликом одређивања цена, права купаца током коришћења бесплатних онлајн услуга.
У потрошачким организацијама кажу да је питање колико ће то крајњи потрошачи осетити у пракси, будући да је већина одредби у Закону о заштити потрошача идентична као у ЕУ, али наши грађани ипак не уживају иста права јер се закон споро спроводи у пракси.
Једна од директива односи се на уговоре закључене у и ван пословних просторија (нпр. у потрошачевом дому) или на даљину (нпр. на интернету). Њоме се прописују додатни захтеви у погледу информисања за пружаоце интернет услуга.
Такође, прописане су ригорозније санкције за трговца, и то је предвиђена могућност изрицања новчаних казни у износу од најмање четири одсто годишњег промета трговца или до два милиона евра ако информације о годишњем промету трговца нису доступне.
Директива која се односи на уговоре о купопродаји робе требало би да, пре свега, регулише субјективне и објективне критеријуме који морају бити задовољени да би се роба сматрала саобразном.
Sindikat dela zaposlenih u kompaniji Amazon u SAD započeo štrajk
Преузмите андроид апликацију.