У Истанбулу је положен камен темељац за изградњу моста Сазлидере, првог моста на мега-пројекту за изградњу Истанбулског канала.
Паралелно са Босфором повезаће Мраморно море са Црним морем.
„Окрећемо нову страницу у историји развоја Турске. Истанбулски канал видимо као пројекат спашавања будућности Истанбула“, рекао је турски председник Реџеп Тајип Ердоган на церемонији.
Ердоганов мегапројект: Канал је спреман за седам година
Подсећајући да је 30-их година прошлог века на Босфору просечно пловило 3.000 бродова годишње, Ердоган је рекао да се сада тај број повећао на 45.000 и да се процењује да ће се он повећати на 78.000 до 2050. године, преноси агенција Анадолија.
„Пловидба сваког великог брода кроз Босфор представља озбиљан ризик за град.
Босфор је поприште врло високе фреквенције пловидбе бродова свих категорија са југа, севера и истока и запада“, рекао је Ердоган.
Ердоган је рекао да је мега-пројекат за изградњу Истанбулског канала, између осталог, неопходан и ради очувања историјског и културног ткива Босфора.
Ердоганов мегапројект дели државу: „Издаја Истанбула“
„Тренутна траса истанбулског канала изабрана је на основу научних анализа као најразумнија и најефикаснија међу пет понуђених“, рекао је Ердоган и додао да ће канал бити дугачак 45 километара, широк најмање 275 метара и дубок 21 метар.
Ердоган је рекао да сва истраживања показују да ће бродарство у Истанбулском каналу бити 13 пута сигурније него на Босфору.
„Циљ нам је да за шест година довршимо Истанбулски канал и по цени од близу 15 милијарди долара“, рекао је Ердоган.
Такође је рекао да ће мегапројекат за изградњу Истанбулског канала бити реализован на начин који ће бити један од еколошки најприхватљивијих пројеката, не само у Турској, већ и у целом свету.
Ердоган као урбаниста: Да ли ратује?
Шест мостова биће изграђено дуж истанбулског канала који ће се протезати дуж европског дела Истанбула, а на његовим обалама биће изграђена два града са пола милиона становника.