Почетна > Нови Сад

Нови Сад Новосадске приче

Туристички успон Новог Сада: 160% више посетилаца у последњих 15 година

Нови Сад последњих 15 година доживео је изванредан процват у погледу туризма. Кроз пажљиво планирану стратегију Града и предани рад Туристичке организације Новог Сада (ТОНС), град на обали Дунава постао је синоним за туристичку атракцију, привлачећи посетиоце из целог света.
Фото: Градске инфо

Контактирали смо ТОНС како бисмо истражили како је Нови Сад остварио овај импресиван напредак.


Импресивни статистички резултати

Најбоље сведочанство о успеху туризма у Новом Саду су званични статистички подаци. Број долазака туриста 2009. године износио је испод 100 хиљада, док је 2022. прешао 200 хиљада, што представља повећање од преко 160%.

Број ноћења такође је експлодирао, са нешто више од 160 хиљада у години оснивања ТОНС-а, на више од пола милиона ноћења 2022. године, што је повећање од 247%.


Прекретнице у развоју туризма

Из перспективе ТОНС-а, две године су посебно значајне за развој туризма у Новом Саду. Већ почетком 2018. године, град је постао интересантна дестинација за домаће и иностране медије, туроператере и инфлуенсере.

Фокус се наставио и у 2019. години, када је Нови Сад био Омладинска престоница Европе, привлачећи огроман број туриста и новинара. Нажалост, пандемија корона вируса привремено је успорила овај тренд, али већ након годину и по дана, туризам се опоравио и 2022. године оборио рекорде.


Највећи напредак у туризму

Нови Сад је напредовао у свим аспектима туризма. У складу с растућом тражњом за овим градом, понуда се ширила и обогаћивала.

Нови хотели су отварани, а постоји и најава за још један значајан хотелски ланац.

Угоститељска понуда се прилагођава потребама туриста из свих крајева света, а сувенирнице су све бројније, одражавајући растуће интересовање туриста за Нови Сад.

Установе културе у граду, укључујући музеје и галерије, подигле су своју понуду на виши ниво и организовале изложбе реномираних локалних уметника.

Посете винаријама, посебно онима на Новосадском винском путу, постале су све чешће. Овај пројекат, заједно с многим другима на којима је ТОНС радила, резултат је теренског рада, разговора с локалним предузетницима и ослушкивања потреба туриста.


Интересовање грађана за туристичке атракције

Културно-историјско наслеђе, стари део града и Петроварадинска тврђава остају главни мотиви који привлаче туристе.

Поред тога, посете винаријама, салашима и чардама, где се могу дегустирати домаћа вина и храна, такође су веома популарне међу посетиоцима.

Интересовање локалног становништва такође је велико, с обзиром на бројне акције и туре које организује ТОНС.

Награде за изванредан допринос

Похвале за све што раде, била су и остала многобројна домаћа и инострана признања за промоцију, развој и допринос туризму.  Ипак, из ТОНС-а истичу следеће награде:

  • „Туристички цвет“, најпрестижнија награда из сфере туризма, која се додељује за најбољу туристичку организацију у Србији од стране Туристичке организације Србије (2018)
  • „Lonely Planet“ – 3. место најпожељнијих дестинација за 2019. годину
  • „Златна јабука“, престижна награда Међународне федерације туристичких новинара и писаца о туризму (ФИЈЕТ) (2021)
  • „BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS 2021“ – престижна награда за креативну дестинацију
  • И многе друге

Dnevne info: Najava najvažnijih dešavanja u Novom Sadu za utorak 31. oktobar (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.