Нови Сад последњих 15 година доживео је изванредан процват у погледу туризма. Кроз пажљиво планирану стратегију Града и предани рад Туристичке организације Новог Сада (ТОНС), град на обали Дунава постао је синоним за туристичку атракцију, привлачећи посетиоце из целог света.

Контактирали смо ТОНС како бисмо истражили како је Нови Сад остварио овај импресиван напредак.
Импресивни статистички резултати
Најбоље сведочанство о успеху туризма у Новом Саду су званични статистички подаци. Број долазака туриста 2009. године износио је испод 100 хиљада, док је 2022. прешао 200 хиљада, што представља повећање од преко 160%.
Број ноћења такође је експлодирао, са нешто више од 160 хиљада у години оснивања ТОНС-а, на више од пола милиона ноћења 2022. године, што је повећање од 247%.
Прекретнице у развоју туризма
Из перспективе ТОНС-а, две године су посебно значајне за развој туризма у Новом Саду. Већ почетком 2018. године, град је постао интересантна дестинација за домаће и иностране медије, туроператере и инфлуенсере.
Фокус се наставио и у 2019. години, када је Нови Сад био Омладинска престоница Европе, привлачећи огроман број туриста и новинара. Нажалост, пандемија корона вируса привремено је успорила овај тренд, али већ након годину и по дана, туризам се опоравио и 2022. године оборио рекорде.
Највећи напредак у туризму
Нови Сад је напредовао у свим аспектима туризма. У складу с растућом тражњом за овим градом, понуда се ширила и обогаћивала.
Нови хотели су отварани, а постоји и најава за још један значајан хотелски ланац.
Угоститељска понуда се прилагођава потребама туриста из свих крајева света, а сувенирнице су све бројније, одражавајући растуће интересовање туриста за Нови Сад.
Установе културе у граду, укључујући музеје и галерије, подигле су своју понуду на виши ниво и организовале изложбе реномираних локалних уметника.
Посете винаријама, посебно онима на Новосадском винском путу, постале су све чешће. Овај пројекат, заједно с многим другима на којима је ТОНС радила, резултат је теренског рада, разговора с локалним предузетницима и ослушкивања потреба туриста.
View this post on Instagram
Интересовање грађана за туристичке атракције
Културно-историјско наслеђе, стари део града и Петроварадинска тврђава остају главни мотиви који привлаче туристе.
Поред тога, посете винаријама, салашима и чардама, где се могу дегустирати домаћа вина и храна, такође су веома популарне међу посетиоцима.
Интересовање локалног становништва такође је велико, с обзиром на бројне акције и туре које организује ТОНС.
Награде за изванредан допринос
Похвале за све што раде, била су и остала многобројна домаћа и инострана признања за промоцију, развој и допринос туризму. Ипак, из ТОНС-а истичу следеће награде:
- „Туристички цвет“, најпрестижнија награда из сфере туризма, која се додељује за најбољу туристичку организацију у Србији од стране Туристичке организације Србије (2018)
- „Lonely Planet“ – 3. место најпожељнијих дестинација за 2019. годину
- „Златна јабука“, престижна награда Међународне федерације туристичких новинара и писаца о туризму (ФИЈЕТ) (2021)
- „BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS 2021“ – престижна награда за креативну дестинацију
- И многе друге
Dnevne info: Najava najvažnijih dešavanja u Novom Sadu za utorak 31. oktobar (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.