Почетна > Бизнис
Бизнис

Тржишна инспекција не решава спорове потрошача

Међу потрошачима постоји велика забуна о овлашћењима и поступању Тржишне инспекције, јер многи не знају да је у складу са европском праксом укинута улога тржишног инспектора у решавању потрошачких спорова.
Фото: Unsplash/parkerburchfield

По Закону о заштити потрошача, надлежности ове инспекције су промењене и сада су чак и бројније него у ранијим прописима.

Како наводе на сајту Министарства унутрашње и спољне трговине, тржишна инспекција поступа у ситуацији када трговац на пример не одговори на рекламацију потрошача у законском року од осам дана. За такво поступање трговца закон прописује новчану казну.

Инспекције немају право да одлучују о садржини одговора – ово је питање пословне политике, посредовања са потрошачем или удружењем за заштиту потрошача или званичног судског поступка.

То значи да надлежни инспектор може да наложи трговцу да одговори, али не може да му наложи шта да одговори, односно да уважи рекламацију.

Даље, инспекција има надлежност када се злоупотребљава израз гаранција, када трговац непоштено послује, шаље пошиљке које потрошач није наручио или продаје, служи и поклања малолетнику дуванске, алкохолне производе и пиво и пиротехнику.

Највећи број притужби потрошача односи се на несаобразност робе или услуге, али ту су и други проблеми на које се потрошачи жале.

Најважније је да потрошачи имају у виду да је њихов однос са трговцима уговорни однос грађанског права и нема места поступању Тржишне инспекције као органа државне управе, наводе из ресорног министарства.

Уколико потрошач, прво у директном контакту са трговцем, па касније обраћајући се удружењима за заштиту потрошача, не успе да реши проблем, односно не оствари своја права, предстоји му судска заштита.

За спорове вредности до 500.000 динара не плаћа се судска такса за тужбу.

Italija među najtraženijim destinacijama ovog leta

Преузмите андроид апликацију.