Ако дете инсистира на томе да црта док учи, немојте да га спречавате. Ако је његов стил учења доминантно визуелан, то ће му помоћи.
Различита деца уче на различите начине. На пример, деца доминантно визуелног стила најлакше уче гледањем и читањем, доминантно аудитивног стила – слушањем и говором, а доминантно кинестетичког стила док се крећу или додиривањем.
Најделотворније су технике такозваног активног учења. Дете би током учења требало да седи усправно за столом, а учење да почне питањима о градиву која се налазе на крају сваког поглавља у уџбенику.
Затим нека извуче наслове поглавља из садржаја како би добило увид у материју коју ове школске године треба да савлада. Како би што лакше запамтило, нека током читања подвлачи кључне речи и записује кратке белешке поред текста.
1. Слушање и учење
Деца чији је стил учења доминантно аудитивни лакше ће учити и боље памтити градиво ако током учења причају са собом или родитељу „објашњавају“ то што уче. Помоћи ће им и рецитовање важних информација, коришћење речи које их асоцирају на градиво.
2. Учење док шетају по соби
Деци којима је стил учења доминантно кинестетички помоћи ће читање наглас, али за разлику од аудитиваца, требало би прстом да прелазе преко реченица које читају. Најлакше ће учити записивањем па ће им помоћи ако најважније информације из градива напишу неколико пута.
У учењу им помаже и подвлачење важних информација у тексту, а како би што боље упамтили градиво, требало би да користе тело. То могу учинити тако да током понављања шетају по соби или нека користе гестикулацију рукама током учења и понављања градива.
3. Читање, памћење и записивање
Деца с доминантно визуелним стилом усвајају нове информације читањем, посматрањем графичких приказа. Како би лакше учили, помоћи ће им записивање на картице, учење помоћу таблица, менталних мапа и сличних помагала.
Током учења слободно нека цртају илустрације, нека записују информације и нека подвлаче оно што сматрају важним. Пуно ће научити и посматрањем, а кад се сретну с нечим новим, драже им је да прочитају упутство за коришћење него да слушају објашњења.
И, не заборавите на паузу. Када дете заврши један или више задатака, нека се одмори од десет до 15 минута. Теже делове градива дете би требало да учи у раздобљу највеће будности јер умор, али и глад, слабе концентрацију.
Преузмите андроид апликацију.