Почетна > Свет
Свет

Трговци у Европи надају се повећању продаје на Црни петак

Трговци широм Европе надају се да ће снижења цена на Црни петак повећати потрошњу купаца, упркос кризи насталој због повећаних трошкова живота и пажњи коју изазива Светско фудбалско првенство.

Трговци на мало широм Европе, међутим, страхују да би укупна овогодишња божићна трговачка сезона могла бити најгора у најмање једној деценији због смањене потрошње, објавио је Ројтерс.

Агенција указује да је двоцифрена инфлација ослабила куповну моћ потрошача, а да повећани рачуни за енергенте доприносе растућим трошковима живота.

Да би остварили уштеде у својим буџетима, потрошачи су започели куповину божићних поклона почетком ове године и многи од њих још траже да купе нешто по повољним ценама на Црни петак.

Британци ће, према истраживању Глобал дате, потрошити 10,5 милијарди долара током викенда Црног петка од 25. до 28. новембра, што је за 0,8 одсто више у односу на претходну годину, али је то реално велики пад обима продаје када се узме у обзир инфлација, објавила је британска агенција.

Према подацима истраживања консултантске куће Меккинси, ове године потрошачи ће користити Црни петак, који је постао више онлајн догађај, за непланиране повољне понуде и божићне поклоне, а не за веће, одложене куповине.

Према том истраживању, четвртина потрошача у Великој Британији већ је обавила божићну куповину, док отприлике један од десет потрошача планира да већи део куповине обави на Црни петак.

Европски портал за поређење цена навео је да је 65 одсто италијанских купаца спремно да купи производ онлајн током Црног петка.

У Француској, 70 одсто потрошача планира да купује на Црни петак и Сајбер понедељак, према француском истраживању.

Шпанци су, према истраживању Шпанског удружења компанија за масовну потрошњу, мање заинтересовани за куповину јер само 24 одсто купаца планира да искористи понуде за Црни петак за божићну куповину.

У САД, Национална малопродајна федерација предвиђа да ће празнична продаја расти споријим темпом ове године, али се процењује да 166,3 милиона људи и даље планира да купује од Дана захвалности до сајбер понедељка.

Амазон је прогнозирао све мањи раст прихода за сваки празнични период у последњих неколико година, а његови радници широм света, укључујући САД, Немачку и Француску, позвани су да штрајкују на Црни петак због плата.

Kremlj: Povratak Krima u Ukrajinu ne dolazi u obzir

 

Преузмите андроид апликацију.