Ствари су прилично јасне, али хајде да видимо.

Шведски аутомобилски часопис „Vi Bilägare“ спровео је истраживање које је показало да су физичке команде у аутомобилима и даље значајно ефикасније за контролу функција него тачскрин.
Аутомобилски мултимедијални системи све се више ослањају на вишефункционалне екране осетљиве на додир, а све мање на физичке дугмиће када је реч о разним функцијама возила.
У неким модерним аутомобилима готово су у потпуности избачени дугмићи и прекидачи, а све команде су пребачене на додир или touch screen физичке команде у аутомобилу:
Шта мислите ко је победник?
Иако су нека истраживања већ показала да такво решење штети возачима, одвлачи им пажњу и утиче на њих отприлике као и алкохол и дрога, ако не и горе.
Дигитално vs аналогно
Шведски аутомобилистички часопис „Vi Bilägare“ позабавио се овог лета том темом и спровео истраживање на стварним аутомобилима. Тестирали су укупно 12 модела различитих произвођача.
Мерили су колико времена треба возачу да укључи поједину функцију, подеси клима-уређај, промени станицу на радију и слично. Све то су чинили при брзини од 110 km/h, али тек пошто су се детаљно упознали са системом сваког возила понаособ.
За контролни узорак су узели 17 година стари „Volvo V70“ са потпуно аналогним командама.
Резултати тестирања јасни су и прилично очекивани: прастари „Volvo“ дефинитивни је победник. Задате функције возачи су одрадили за само 10 секунди или 306 пређених метара при брзини од 110 km/h.
Најгори резултат постигао је MG Marvel R, кинески електрични аутомобил, у коме је возачима за исте радње требало више него четири пута дуже време: чак 44,6 секунди или 1.372 пређена метра!
На тестирању су нешто бољи били BМW iX, „Seat Leon“, са око једним преваљеним километром током извршавања радњи на дигиталном екрану.
„Dacia Sandero“ и „Volvo C40“ такође имају екране, али са једноставнијим менијима и мање функција, па су возачи у њима задате радње одрадили за мање од 14 секунди.
Ољуштите печене паприке за минут: Трик који ће олакшати припрему ајвара
Преузмите андроид апликацију.