Почетна > Живот и стил
Живот и стил

ТОП 5 аутомобилских иновација које ће постати мејнстрим у следећој деценији

Много тога може да се деси у десет година. Узмите Теслу као пример. Овај произвођач аутомобила је понудио свој први потпуно електрични модел серијске производње, Тесла Roadster, 2010. године. Деценију касније, компанија Тесла може да се похвали импресивном гамом електричних возила и постала је први произвођач аутомобила који је продао 2 милиона електричних возила.
Фото: Pixabay/LeeRosario

Наравно, лако је бирати најбоље примере кроз историју, али предвидети будућност технологије је потпуно друга прича. Ипак, разумевање пута који је аутомобилска технологија прешла у протеклој деценији даје нам наговештај о томе колико још она може да еволуира током још једне деценије.

У наставку прочитајте о неколико иновација за које се очекује да постану мејнстрим у селедећој деценији.

Комуникација између возила

Комуникација између возила, или скраћено V2V, је генијалан систем који омогућава возилима да бежичним путем размењују информације о међусобним локацијама, брзинама и правцу кретања.

V2V омогућава возилима да буду свесна свега у својој околини у радијусу од 360 степени. Међутим, ово није нова технологија, она је присутна већ неколико година.

Нажалост, V2V није потпуно ефикасна јер захтева да сва возила на путу комуницирају једна са другима, а не да то ради само део њих (као VW Golf 8).

Остаје нада да ће у следећих десетак година релевантне агенције, технолошке компаније и произвођачи аутомобила почети да инсталирају свеобухватну комуникациону мрежу за све кориснике путева, укључујући аутомобле, камионе, аутобусе, мотоцикле, бицикле и пешаке.

Ако V2V технологија буде ефикасно имплементирана, она ће унапредити окружење, помоћи ће да се избегну удеси и растерете саобраћајне гужве.

Аутоматизовано кочење у случају нужде

Када су произвођачи аутомобила схватили да неколико метара или делић секунде могу да направе велику разлику у спречавању судара, неки од њих су почели у своја возила да постављају аутоматизоване системе за кочење у случају нужде.

Такав систем користи сензоре који прате аутомобиле испред и активирају кочнице када раздаљина од возила испред постане критично кратка.

Међутим, неки системи за кочење у случају нужде раде у пару са V2V технологијом како би детектовали возила, бициклисте и пешаке око себе.

Али с обзиром на то да поседовање аутомобила који се ођедном самостално зауставља може да уплаши или застраши возача, систем за кочење у случају нужде се углавном упарује са системом за упозорење од чеоног судара који користи визуелни сигнал, звук или тактилне повратне информације пре него што се активира систем за кочење у случају нужде.

Са све већ им значајем који се придаје безбедности на путевима, очекујемо да произвођачи аутомобила у потпуности унапреде и интегришу аутоматизоване системе за кочење у случају нужде, чинећи их стандардним у свим сегментима возила у наредној деценији.

Solid-State батерије

Литијум-јонске батерије добро су решиле многе проблеме везане за оловно-киселинске батерије, али исто тако и саме долазе са проблемима.

Потребне су вам тешке батерије како бисте испоручили исту аутономију као возила са СУС моторима, а време пуњења чини електрификацију досадном.

Сходно томе, кренуло се у развој Solid-State батерија као решење за изазове који долазе са литијум-јонским батеријама.

Предвиђа се да би солид-стате батерије могле да буду величине плинске боце и имају тежину приближну пуној таквој боци, а време пуњења до 100% ће бити свега пар минута.

А шта ће бити шлаг на овој торти? Батерија није запаљива као неке течне батерије или ТНГ. Иако је њихова производња изузетно скупа, произвођачи аутомобила су одлучни да крену у масовну производњу солид-стате батерија у наредних три до пет година.

У року од десет година, могли бисмо да останемо без разлога против поседовања електричних аутомобила.

Системи проширене реалности

Виртуелна реалност се тренутно користи у е-салонима на интернету како би се купцима приказивале функције возила и како би им се омогућило да одраде виртуелне тест вожње. То је заиста невероватно.

Међутим, већина модерних аутомобила већ има инфраструктуру која омогућава проширеној стварности да преузме ствари у своје руке, приметили ви то или не.

Безбедносне функције као што су систем за држање саобраћајне траке, сензори за очитавање знакова који показују ограничење брзине, камере, паметни ретровизори и паметни дисплеји већ су поставили темеље за долазак система проширене стварности.

Многе компаније су свесне потенцијала за раст и напредак технологије проширене реалности у аутомобилима, и опредељују се да упумпају милионе долара у швајцарску фирму WayRay. Ако су пројекције компаније WayRay прецизне, могли бисмо да видимо технологију проширене стварности на ветробранским стаклима у аутомобилима већ у наредних неколико година.

Аутономна вожња

Већ неколико година се спекулише да је аутомобилска индустрија на ивици да избаци потпуно аутономне аутомобиле. Нажалост, мораће да прође још доста година пре него што пензионишемо стари добри волан и папучице.

Ипак, Тесла је током прошле године направила импресиван, стабилан напредак по питању технологије другог нивоа аутономије и тестирања потпуно самовозећих аутомобила на путевима.

Amazon Zoox је такође показао да обећава са тестирањем трећег нивоа аутономије у Лас Вегасу и Заливској области.

Са друге стране, компаније као што су Magna, Waymo и NAVYA направиле су велики искорак и откључале аутономију четвртог нивоа.

Наравно, највећа аутономија петог нивоа је далеко од реалности, али можемо да очекујемо вожњу од другог до четвртог нивоа аутономије да постане мејнстрим у следећој деценији.

Zašto sve više ljudi ponovo koristi fiksne telefone?

Преузмите андроид апликацију.