Јапанска аутомобилска компанија “Тојота мотор” саопштила је данас да у Јапану неће емитовати ТВ рекламе повезане са одржавањем Олимпијских игара у Токију, као и да председник компаније Акијо Тојода неће присуствовати церемонији отварања тог глобалног спортског догађаја 23. јула.
„Тојота“ је припремила ТВ рекламу на којој су представљени поједини спортисти који учествују у Играма, али је током онлајн конференцији за новинаре портпарол „Тојоте“ Јун Нагата сугерисао да се Олимпијске игре све више у јавности појављују као догађај за чије је одржавање тешко добити подршку из „разлитичих разлога“, преноси агенција Ројтерс.
„Потпуно ћемо подржати спортисте и допринети Играма обезбеђујући возила, као и на друге начине“, поручио је Нагата.
Најновија одлука „Тојоте“, једног од главних корпоративних спонзора Игара, можда је покушај тог произвођача аутомобила да спречи подривање свог имиџа, будући да се Игре одржавају упркос снажном противљењу јавности услед страха од даљег ширења корона вируса, оцењује Ројтерс.
Олимпијске игре, које се отварају у петак, биће одржане у неконвенционалним условима, будући да да је Токио сада под четвртим ванредним стањем у вези са ковидом-19 и да ниједан гледалац неће моћи да присуствује такмичењима.
Компанија „Тојота“ ће током ОИ обезбедити 3.340 возила, мање од првобитно планираних 3.700, јер она за гледаоце нису потребна. Више од 90 посто аутомобила биће на горивне ћелије и на електрични погон, што ће помоћи смањењу емисије угљен-диоксида.
Јапански премијер Јошихиде Суга и организатори, више пута су се обавезали да ће Игре учинити „безбедним“, али анкете у медијима показују да јавност није убеђена у то.