Уколико сте тинејџер са којим родитељи вежбају вожњу, вероватноћа да ћете изазавати саобраћајну несрећу је много мања него код оних који први пут уче у ауто-школи.
Код возача између 18 и 25 година учесталост незгода је за више од четвртине нижа ако су дозволу стекли са 17 и вежбали да возе са мамом или татом, показала је анализа осигуравајућег удружења HUK.
Ефекат је посебно упечатљив код возача од 18 и 19 година, показују резултати студије објављени у четвртак. „Пратња“ најмлађих возача не морају да буду родитељи, али је то обичај у већини породица.
Удружење HUK из Кобурга је лидер на немачком тржишту са више од 13 милиона осигураних возила. Учесталост штета, показали су подаци, код возача почетника од 18 и 19 година који вежбају са старијима мања је за 28 одсто него код оних који сами науче да возе.
Предности се виде на дуге стазе – код возача од 20 до 22 године, учесталост удеса је 26 одсто мања ако су са 17 возли у пратњи, а они од 23 и 24 године и даље изазивају за четвртину мање незгода.
Немачка влада жели да дозволи вожњу у пратњи од 16 година. Међутим, према анкети института за истраживање јавног мњења YouGov на захтев HUK, већина немачких грађана је против тога.
У анкети у којој су учествовале 4.173 особе д 16 и више година, 34 одсто је било за план владе, а 54 одсто против. Правило је да што су учесници старији, већи је удео противника. Анкета је с почетка године, али HUK претпоставља да није било значајније промене.
Ukoliko imate strah od vožnje, ovo su koraci da ga prevaziđete
Преузмите андроид апликацију.