Почетна > Бизнис
Бизнис

Теретни возови поново на прузи Јајинци-Мала Крсна од 22. јуна

Реконструисаном пругом Јајинци – Мала Крсна у среду ће, након три године, кренути теретни возови, најавила је Инфраструктура железнице Србије.
Фото: WikimediaCommons/nenadtasictasa

На прузи Јајинци – Мала Крсна 22. јуна у 8.00 сати поново ће бити пуштени у рад инфраструктурни капацитети и успостављен теретни железнички саобраћај, рекао је Тањугу Ненад Станисављевић из Инфраструктуре железнице Србије.

Радови на реконструкцији пруге Јајинци – Мала Крсна почели су 30. маја 2019. године, а одвијали су се у условима потпуне обуставе саобраћаја на том делу железничке магистрале, подсетио је Станисављевић.

Након што је обављен технички преглед радова изведених на главној оправци пруге, организован је саобраћај теретних возова на овој деоници.

Завршни радови на деоници још су у току, због чега аутоматски путни прелази у Белом Потоку, Врчину, Малом Пожаревцу, Дражњу, Умчарима и Живковцу још нису стављени у функцију и сматрају се необезбеђеним.

Путни прелаз у станици Јајинци се укида и друмска возила ту не могу прећи преко пруге.

Станисављевић је напоменуо да су у функцији по један аутоматски и механички путни прелаз у Коларима, као и аутоматски путни прелаз у Раљи.

„Инфраструктура железнице Србије зато апелује и упозорава све учеснике у друмском саобраћају да на путним прелазима између Јајинаца и Мале Крсне возе пажљиво, буду опрезни и поштују прописе и вертикалну друмску сигнализацију“, поручио је Станисављевић.

Додаје да је то посебно значајно ако се има у виду да се железнички саобраћај између Јајинаца и Мале Крсне није одвијао пуне три године.

Извођач радова на реконструкцији и модернизацији пруге Јајинци – Мала Крсна је конзорцијум француске компаније Колас и српске Енергопројект нискоградња.

Радовима је била обухваћена реконструкција укупно 68,8 километара колосека, грађевинске инфраструктуре и електротехничких постројења, од чега је дужина саме деонице 59 километара, а станичних колосека 9,8 километара.

Уговором су били обухваћени и радови у осам станица, шест стајалишта, три тунела и на два моста.

Уговорена вредност посла износила је 39,2 милиона евра, од чега је вредност радова на прузи Јајинци – Мала Крсна износила 30,3 милиона евра, док је реконструкција железничке инфраструктуре у станици Мала Крсна износила 8,9 милиона евра.

Финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој.

Радови у самој железничкој станици Мала Крсна завршени су и станица пуштена у рад у септембру 2021. године.

Onemogućeno podnošenje zahteva za građevinske dozvole u APR

Преузмите андроид апликацију.