Висока инфлација и раст потрошачких цена ствара све већу напетост на релацији великих трговинских ланаца и мултинационалних компанија, произвођача хране.
Последњи у низу сукоба је између немачког трговинског ланца „Лидл” и планетарно познатог произвођач слаткиша „Харибо”, такође са седиштем у Немачкој, који, како су објавили медији у тој земљи, више не сарађују.
„Харибо” је, наводе, обуставио доставу својих производа овом трговцу на немачком тржишту, а представник те компаније рекао је како је „истина да њихове производе потрошачи тренутно неће наћи на полицама „Лидла”. Такође, потврђено је и да је „Харибо” од „Лидла” тражио више цене својих производа, преноси портал „Пословни”. У тој компанији сматрају да су поскупљења оправдана у контексту изузетно повећаних цена логистике и сировина. „Лидл”, међутим, за сада није коментарисао тај захтев.
Тиме се понавља ситуација из 2020. када је „Лидл”, из истих разлога, избацио производе компаније „Харибо” из свог асортимана.
„Привремена избацивања производа из продајног асортимана добро су познато тактичко средство повећања притиска на добављача“ рекао је тада произвођач за немачке медије. Ово је још један доказ да би, сматрају аналитичари, спор између „Хариба” и „Лидла” могао потрајати.
Истовремено, „Харибо”, који послује на више од сто тржишта и бележи одличне резултате, могао би, како напомињу, да издржи и овај статус без већих последица.
Познаваоци из прехрамбене индустрије истичу да су овакви спорови у вези с условима пословне сарадње у сегменту робе широке потрошње све учесталији. Од оних већих имали смо прошле године сукоб „Теска” и „Хајнца” због поскупљења. Популарни кечап нестао је на неко време са полица јер највећи ланац трговина у Британији не жели да прихвати нове, увећане цене.
Преузмите андроид апликацију.