У тренутку док еколошки прописи Европске уније налажу да се смањује емисија издувних гасова из аутомобила и да замене фосилна горива водоником, ауто-гасом или компримованим природним гасом, поставља се питање зашто се у Србији више не точе алтернативна горива, већ само бензин и дизел.
Када се ТНГ – ауто-гас –појавио на нашем тржишту, његова цена је била упола тадашње цене горива управо да би се возачи приволели да промене навике и не точе само дизел и бензин, већ и гориво које не загађује у тој мери околину.
„Током 2007, 2008, па чак и 2009. године Србија је била европско чудо у броју регистрованих возила на течни нафтни гас (ТНГ). Тада смо имали око пола милиона возила регистрованих на ово погонско гориво. У односу на тадашњи укупан број регистрованих возила, када одбијемо сва она возила која не користе ниједно погонско гориво, при чему мислим на приколице и слично, сваки пети аутомобил у Србији је био на ТНГ. Тада је цена тог енергента била јако повољна, свега 30 одсто од цене бензина, и физичка лица који користе аутомобил за свакодневне потребе уграђивала су инсталације за гас само због одласка на годишњи одмор, како би остварили уштеду на тој једној релацији. Није се правила анализа о исплативости на годишњој потрошњи. Управо резултат тога је било пола милиона регистрованих возила на ТНГ“ каже Милан Лончар из Центра за моторна возила АМСС на панелу који је „Енергија Балкана” организовала у оквиру Гасног форума Југоисточне Европе 2023.
Данас је, нажалост, ситуација доста другачија. Према информацијама које сам добио из Министарства унутрашњих послова о броју регистрованих возила на ТНГ у Србији, сада их има нешто више од 135.000. То је јако мало. Мислим да су ту разлику попунила возила са погоном на дизел, чији број расте – додао је Лончар.
Kupci polovnih automobila plaćaju za četvrtinu više zbog vraćene kilometraže
Преузмите андроид апликацију.